یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرپلیس:سرپرست پلیس فتا همدان اظهار داشت : جانمایی نامناسب دستگاه های کارت خوان (POS) و نیز عدم دسترسی مشتریان به این دستگاه ها جهت کشیدن کارت و ورود رمز آن، زمینه را برای انواع کلاهبرداری از مشتریان فراهم کرده است.

سرهنگ امینی در تشریح این مطلب گفت: جدیدترین شگرد کلاهبرداران سرقت اطلاعات کارت عابر بانک مشتریان از طریق نصب مدارهای مغناطیسی بر روی دستگاه های پوز به شمار می آیدکه سهل انگاری و بی توجهی رایج در بین شهروندان هنگام استفاده از دستگاه کارت خوان زمینه را برای کلاهبرداران فراهم می کند.

وی افزود: جانمایی نامناسب دستگاه های کارت خوان (POS) و نیز عدم دسترسی مشتریان به این دستگاه ها جهت کشیدن کارت و ورود رمز آن، زمینه را برای انواع کلاهبرداری از مشتریان فراهم کرده است.

سرپرست پلیس فتا همدان درباره جدیدترین شگرد کلاهبرداران و سارقان فضای مجازی، تصریح کرد: بزهکاران از طریق نصب مدارهای مغناطیسی بر روی دستگاه های پوز، اطلاعات کارت مشتریان را در حافظه جانبی مدار ذخیره می کنند؛ آنها با استفاده از دستگاه کارت خوان اطلاعات حساب مالباختگان را دریافت و سپس از آن طریق اقدام به برداشت وجه و خرید اینترنتی می کنند .

سرهنگ امینی در خاتمه از شهروندان خواست: به هنگام استفاده از دستگاه های پوز شخصاً رمزعبور را وارد کنندو با فعال کردن سرویس پیامک بانک، از کلیه تراکنش های حساب خود اطلاع پیدا کنند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا