ابرکوه خبرنگار یزد فردا مهدی کارگر "محمدرضا معماريان گفت : پيرو نظر مساعد شهروندان و ضرورت ساماندهي بوستان ملت عمليات زيبا سازي آن با نصب تنديس كبوتر در ضلع جنوبي شروع شد .
مهندس معماريان در ادامه با اشاره به فعاليتهاي انجام شده از قبيل ارتقاء و توسعه سطح کیفی سیستم های روشنایی و ایجاد فضای مناسب و امن شهری و شکل گیری محیطی مفرح و نشاط در بوستان ملت افزود : نصب المان سنگي در ورودي شمالي مبني بر معرفي نام بوستان شهري نيز در اين بوستان پس از بررسي و مكان يابي اجرايي گرديد .
وي خاطر نشان كرد :  سعي خواهد شد اقدامات ديگري به منظور بالا بردن ضریب جذابیت پارک ملت برنامه ريزي  و اجرا گردد . 

عملیات اجرایی میدان علم و صنعت ادامه پیدا کرد

محمدرضا معماریان با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه میدان علم و صنعت به عنوان ورودی شهر از سمت شیراز قلمداد می شودیکی از مهمترین پروژه های عمرانی نیز محسوب می گردد.
وی افزود اقدامات صورت گرفته در سال های اخیر، برچیدن آسفالت محوطه داخلی میدان و اجرای دیواره های سنگی و آجری و همچنین مخروط ریزی بوده است.این پروژه به دلیل کمبود بودجه  متوقف گردید.
معماریان در ادامه افزود اکنون پس از چند سال توقف ادامه عملیات اجرای این میدان با تامین بودجه یک میلیارد و چهارصدمیلیون ریال آغاز می شود. به اظهار وی ساخت فونداسیون المان مرکزی ، تکمیل دیواره های سنگی و آجری و ... از جمله اقداماتی است که برنامه ریزی شده است.

جلسه مقدماتی هیئت امنا آرامستان در محل دفتر شهردار تشکیل گردید

در راستای جذب مشارکت های عمومی و استفاده از توانمندیهای شهروندی در مدیریت و راهبرد مسائل شهری به پیشنهاد شهرداری ابرکوه و تصویب شورای محترم اسلامی شهر ، اساسنامه هیئت امنای آرامستان شهرستان ابرکوه تدوین و تصویب گردید.
به منظور تبیین اهداف و جایگاه این هیئت امنا جلسه ای در محل شهرداری تشکیل گردید در ابتدا ضمن  معرفی اعضای این هیئت امنا (که بر اساس اساسنامه تصویبی توسط شهردار و شورای اسلامی  و هیئات مذهبی انتخاب گردید)، مقرر شد هیئت امنای آرامستان پس از بررسی و انجام نیازسنجی های مرتبط در خصوص کمبودها و نقصان های وضع موجود آرامستان، جهت رفع آن معضلات فعالیت خود را از 21ماه مبارک رمضان آغاز نمایند. همچنین هیئت امنای آرامستان  با همکاری و همراهی شهرداری ابرکوه در جهت کسب رضایت هر چه بیشتر شهروندان در حیطه آرامستان فعالیت نمایند.

مرمت محله پشت آسیاب شهرستان ابرکوه

مهندس اسدی مسئول فنی شهرداری ابرکوه گفت ادامه طرح مرمت پشت آسیاب پس از سالها توقف،با مشارکت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سر گرفته می شود.
وی افزودمحله پشت آسياب واقع در جنب محوطه سرو کهن به عنوان يكي از باارزش‌ترين محوطه‌هاي گردشگري محسوب می شود.عملیات اجرایی شامل اجرای کف پوش مسجد و تکمیل رواق های شمالی، اجرای ارازه های مسجد ، تکمیل کاهگل دیواره ها، تعمیر اساسی سرویس های بهداشتی و ... است.
مهندس احمد رضا اسدي مسئول دفتر فني شهرداري با اعلام اين خبر وجود عناصر ارزشمند و سالم مانند مسجد كه مربوط به دوره صفويه است آسياب، حمام عمومي و بازشوهاي محلي و بافت سالم و دست نخورده داراي اهميت و ارزش بالايي براي احياء و مرمت دانست .
و اضافه كرد: پرداختن به اين گونه مجموعه‌ها با هدف بهبود وضعيت محيط زيست، مرمت و بهسازي محيط، استحكام بخشي ديواره‌ها و جداره‌ها و افزايش سرانه خدماتي و در نهايت تزريق حيات، نشاط و پويايي در راستاي حفظ و بهبود وضعيت كالبدي آن انجام مي‌شود و از جمله سياست‌هاي راهبردي شهرداري ابركوه است كه رابطه‌اي مستقيم با توسعه پايدار در اين شهر دارد.

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا