اردکان در طلایی ترین فصل خود از لحاظ جذب اعتبارات قرار دارد اما من از کندی روند امور نگرانم

هزینه گازرسانی و آب رسانی به بخش خرانق با ارزش افزوده ای که نصیب کل استان می کند قابل توجیه است

به شدت گلایه مندم و برای این کم کاریها هیچ دلیلی قابل قبول نیست

در دفاع از حق مردم با کسی رودربایستی ندارم

معاون عمرانی استاندار،مدیرعامل گاز و آب استان باید بدون فرافکنی پاسخگوی این مسائل باشند

 

نماینده مردم اردکان با انتقاد شدید از عدم اجرای طرح گازرسانی و آب رسانی به بخش خرانق گفت: غنی ترین بخش استان یزد  به لحاظ وفور معادن بدلیل عدم تامین گاز و آب به یکی از محروم ترین مناطق استان بدل شده و علیرغم اینکه معادن این بخش اعتبارات قابل توجهی را برای کل استان یزد تامین می کند، مورد تنگ نظری ، بی مهری و بعضا سیاسی کاری عده ای قرار گرفته است.

"محمدرضا تابش"  در جلسه بررسی مشکلات بخش خرانق که در محل روستای سنگرد برگزار شد ابراز داشت: از حضور در جمع مردم این روستا و کشاورزان که در زمره زحمتکش ترین و متوکل ترین اقشار جامعه هستند خوشحالم و امیدوارم وظیفه مهم خدمتگزاری به مردم را هیچگاه فراموش نکنیم و نتایج چنین جلساتی باعث نشاندن لبخند رضایت بر لبان مردم و گره گشایی از مشکلات آنان باشد.

نماینده مردم اردکان در ادامه گفت:  شهرستان اردکان در طلایی ترین فصل خود از لحاظ جذب اعتبارات قرار دارد اما من از کندی روند امور نگرانم. شبانه روز وقت گذاشته می شود ،مسائل و مشکلات پیگیری و اعتبارات لازم جذب می شود ولی آنچه باید مردم آنرا  در سطح شهرستان ببینند بخوبی لمس نمی شود و پروژه های عمرانی،رفاهی، درمانی و فرهنگی به کندی پیش می رود.

عضو کمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات مجلس عنوان نمود: از محل دریافت عوارض تبصره ماده55 که خارج از عوارض دریافتی از معادن و  واحدهای صنعتی است اعتبار بسیار مناسبی  به حساب خزانه واریز شد که طبق قانون، عمده آن برای اردکان بود،بنا به ملاحظاتی چندان سخت گیری نکردیم اما قرار بود از سهم شهرستان ، عملیات اجرایی پروژه های مهمی همچون گازرسانی و آب رسانی به بخش خرانق که دو بار در سفر هیات دولت قبل مصوب شده آغاز گردد.اما بهانه کرده اند که ردیف اعتباری ندارد، در حالیکه توجیه لازم را دارد. ممکن است این طرح هزینه بالایی داشته باشد ولی با ارزش افزوده ای که این بخش برای استان ایجاد کرده و خواهد کرد و طرح وزارت نفت برای گازرسانی به همه روستاها و شهرهای کوچک و نقش محوری آن در رفاه حال مردم بخش،باید این مهم تحقق یابد.

وی تاکید کرد: به شدت گلایه مندم و برای این کم کاریها هیچ دلیلی قابل قبول نیست.چطور برای انتقال آب خلیج فارس آنهم شور و با کیفیت پایین برای تامین آب صنایع استان یزد و کرمان که به ازای هرمترمکعب ده هزار تومان هزینه در بر دارد توجیه وجود دارد ولی برای تامین آب شربی که هر مترمکعب آن هزار تومان برآورد می شود و بخشی از آنرا خود مردم پرداخت می کنند توجبه وجود ندارد! و مردم همچنان باید در حسرت آب و گاز بعنوان نیاز اولیه توسعه و رفاه یک بخش محروم و روستاهای تابعه آن بمانند و مردم ناگزیر به شهرها مهاجرت می کنند و حاشیه نشینی ها شکل می گیرد و آسیب های اجتماعی پیامد آن باشد.

نماینده مردم اردکان با بیان اینکه در سه ماهه گذشته بالغ بر چند ده میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی شهری و روستایی شهرستان اعتبار درنظرگرفته شده است اظهار داشت: به چه دلیل گازرسانی به بخش خرانق که هم مصوبه دولت را دارد و هم اعتباری برای آغاز پروژه پیشنهاد شده انجام نگرفت؟

"محمدرضا تابش"  با تاکید بر اینکه در دفاع از حق مردم با کسی رودربایستی ندارم گفت: چرا مردم را ناراحت و ناراضی میکنیم ،دو مجوز کاشی با پیگیری زیاد و علیرغم محدودیت شدید در دادن مجوز، از شخص وزیر صنایع در دولت قبل گرفته شد که با راه اندازی آن تقریبا مسئله اشتغال در بخش حل میشد ولی به کجا رسید؟ بدلیل نبود آب و گاز سر از جای دیگری درآورده،معاون عمرانی استاندار،مدیرعامل گاز و آب استان باید بدون فرافکنی پاسخگوی این مسائل باشند و این دو پروژه که مورد خواست مردم و تحول آفرین برای بخش است باید هر چه زودتر  به نتیجه برسد.

نماینده مردم اردکان در بخش دیگری از سخنانش  با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون حدود 5/5 میلیارد تومان اعتبار به بخش خرانق تخصیص یافته است، از اجرای پروژه هایی همچون روکش آسفالت حاجی آباد،ساخت مخزن ذخیره آب و حفر و تجهیز چند حلقه چاه،تکمیل را های روستایی چاه متک و مزرعه میرها،احداث خانه عالم،آبرسانی به روستای توت و غیره  در این بخش خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تسریع در اجرای آنها رضایتمندی مردم فراهم گردد.

در این جلسه که با حضور فرماندار،رئیس شورای اسلامی شهرستان،رئیس شورای اسلامی بخش خرانق،بخشدار و جمعی از روسای ادارات و دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی خرانق در محل روستای سنگرد برگزار شد از طرف مردم مواردی همچون عدم همکاری منابع طبیعی با شوراها،راه اندازی دهیاری روستای سنگرد،احداث استخر ذخیره آب و غیره مطرح گردید که  مسئولان قول پیگیری آنها را  دادند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا