علی اصغر باقری
بسمه تعالی

«« نگاهی به فرهنگ و اقتصاد »» شماره: 7

«« امام خامنه ای: ملت ايران بايد خود را قوی کند »»

سیدحمید روحانی: نگاهی و نکته‌هایی پیرامون سخنان رئیس‌جمهور

 

  حسن روحانی: "دنیایسیاست، دنیای شعار نیست و آنها که فکر میکنند اگر با صدای بلند و با درشتیبا دیگران صحبت کنند در دنیا پیروز میشوند، مسائل سیاسی را خوب نمیشناسند. البته اگرقصدمان تعامل باشد، نه تقابل، سیاست این دولت تعامل است... اگرمبنا تعامل سازنده باشد میدانیم که تعامل سازنده راه خود را دارد و دولتاین راه را به خوبی میشناسد..."

 

سیّدحمید روحانی:پیرامون این سخنان چند نکته در خور بررسی و توجه است:

 • رییس جمهور محترم حتما صرف و نحو رابه یاد دارند و میدانند که «تعامل» مانند باب «مفاعله» است و میان دو طرفمعنا پیدا میکند. اگر قرار باشد یک طرف دم از تعامل بزند و طرف مقابل بهاصول و موازین تعامل پایبند نباشد، پیوسته عربده بکشد، تهدید نظامی کند، باقلدرمآبی، گستاخی، زورگویی و فشار برخورد کند، با شماتت و اهانت و تحقیرموضع بگیرد، به قراردادهای فیمابین بها ندهد و آن را نادیده بگیرد، این نهتنها تعامل نیست، بلکه انظلام است، ذلت پذیری است. در برهه ای که شیطانبزرگ و همدستان او هر روز به نحوی به ملت ایران اهانت میکنند، اتحادیهاروپا علیه ایران اعلامیه صادر میکند، تروریست های منافق را که بیش از17هزار نفر از مردم ایران را به شهادت رسانده اند مورد حمایت قرار میدهد،وزارت دارایی انگلیس پانزده مقام ایرانی را از ورود به انگلستان منع میکند.

امریکا از دادن ویزا به نماینده ایراندر سازمان ملل خودداری می ورزد و بنیاد علوی را توقیف میکند و رسما اعلاممیدارد که حق هسته ای ایران را به رسمیت نمیشناسد در چنین شرایطی سخن ازتعامل، خودفریبی و تجاهل است. ملت ایران اینگونه تعامل را نمیخواهد وگرنهانقلاب نمیکرد. این گونه تعامل یکسویه و ذلت بار ارزانی دولتهایی است کهمبعوث ملت ها نیستند، دست نشانده اند و راهشان از ملت جداست.

ما در درازای زندگی خود اینگونه تعاملیکسویه را از رژیم ها و دولت های دست نشانده و خودفروخته فراوان دیده وامروز نیز می بینیم، شاه، ملک حسین، ملک حسن، ملک فیصل، ملک خالد،انورسادات، حسنی مبارک و بسیاری دیگر از رژیم های دست نشانده که پایگاهمردمی نداشتند و از پشتیبانی مردم برخوردار نبودند، دنباله روهای این گونهتعامل بودند و در برابر قلدرمآب های دنیا به هر ذلت و خواری و فضاحت ورسوایی با دستاویز «تعامل» تن       می دادند و شرافت و عزت و هویت کشور و ملتخویش را سودا می کردند تا تاج و تخت و مقام و قدرت را از دست ندهند. امروزنیز ملک عبدالله ها، اردوغان ها، امیرها و در واقع اسیرهای منطقه نیزدنباله رو چنین تعاملی هستند. محمود عباس (ابومازن) در فلسطین اشغالی چون «قصد تعامل دارد، نه تقابل و سیاست تعامل سازنده را دنبال می‌کند»! دربرابر قلدرمآبی ها، تجاوزگری ها و زورگویی های رژیم صهیونیستی و شیطان بزرگدم فرو می بندد، زور میشنود، در برابر نقض قراردادها از سوی صهیونیست هانفس نمی کشد و هر روز شاهد تجاوز دشمن به خاک و جان و مال و ناموس سرزمین وملت خویش است.

آقای رییس جمهور به گونه ای از تعاملسخن می گوید که انگار جهان استکباری گوش به زنگ تعامل با ایران است و هرگاهایران به قصد تعامل بر سر میز مذاکره برود طرف مقابل هم بی چون و چرا بههمین قصد به پای میز مذاکره می نشیند! آیا صرف قصد رییس جمهور ایران برایتعامل کافی است؟ و به آگاهی از قصد و غرض طرف مقابل نیازی نیست؟ باید دانستنظام جمهوری اسلامی در درازای سی و اند سال گذشته همواره دنبال تعامل واحترام متقابل با دنیا بوده است و با کشورهایی که خوی درندگی و تجاوزگریندارند ارتباط حسنه ای داشته و دارد اما کیست نداند که جهانخواران و در رأسآن شیطان بزرگ نمی توانند با دولت ها و نظام های مردمی تعامل داشته باشندمگر آنکه آن رژیم از قدرت فائقه ای برخوردار باشد که در برابر آن ناگزیرشوند به تعامل تن دهند. سیاست جهانخواری و غارتگری جز رویارویی با ملت ها ودولت های مردمی راه دیگری ندارد.

آقای رییس جمهور در گفتگوی تلویزیونیبه خود بالیده اند که بله، دولت راه این تعامل را می شناسد! انگار راهجدیدی را کشف و ابداع کرده اند! که دیگران را توان آن نباشد! چنانکه اشارهشد این گونه تعامل یکسویه و ذلت بار ارزانی دولت هایی است که مبعوث ملت هانیستند و راهشان از مردم جداست و دیگر اینکه این گونه تعامل و تفاهم را ملیـ مذهبی های کشور ما بهتر بلدند و از آن شناخت دارند و اگر قرار باشد ملتایران خدای نخواسته و بر فرض محال به این گونه تعامل یکسویه و ذلت بار تندهد آن را به کسانی واگذار می کند که به اصطلاح در این زمینه کاردانند! وبی تردید از جناب آقای دکتر شیخ حسن روحانی برای تسلیم پذیری، ذلت پذیری ودر یک کلمه وادادگی بیشتر مهارت دارند و صد البته به علت کارشناسی وآزمودگی در این تعامل یکسویه و ذلت بار کمتر از جناب رییس جمهور تازه کارکلاه بر سرشان می رود و شاید در برابر تقدیم و تسلیم همه سرمایه های ملیاین گونه دست خالی بازنگردند و بیشتر از پستانکی که امروز رییس جمهور برایملت ما به ارمغان آورده اند صدقه و صدقاتی از دشمن بازستانند!

آقای رییس جمهور گویا هنوز در حال وهوای دوران ستم شاهی نفس می کشند و اندیشه می کنند که در سخنرانی ها وگفتگوها تلاش دارند با تهدید و تهمت، منتقدان را مرعوب کنند و از صحنهبیرون برانند روزی آنان را مشتی بیسواد می خوانند که از جای دیگر دستور میگیرند و امروز نیز برای آنان خط و نشان می کشند! و تهمت می زنند که بلهبرخی نمی خواهند تحریم ها شکسته شود. ایشان باید بدانند که دوران این گونهترفندها برای بیرون راندن ملت از صحنه به سر آمده است. ملت قهرمان پرور وآگاه ایران با انقلاب شکوهمند اسلامی این گونه شگردها و شیوه هایزورمدارانه را به زباله دان تاریخ افکنده است. ملت ایران هیچ گاه و هرگز ازاین نگران نیست که تحریم ها از میان نرود بلکه از این نگران است که اینتحریم ها به قیمت برباد رفتن حیثیت، شرافت عزت و استقلال کشور و ملتبرداشته شود.

مردم ایران، با معذرت، گوسفند نیستند کهبرخی از دولتمردان بخواهند به هر قیمتی برای آنان آب و علف فراهم کنند. ملت ایران، ملتی شرافتمند، غیرتمند، سربلند، آزاداندیش، باعزت و بصیرت اند واصل زندگی بخش هیهات مناالذله را بعنوان یک دستور مکتبی و الهی باور دارندو به کار بسته اند.

پیروان اسلام ناب محمدی (ص) و پرورشیافتگان مکتب امام خمینی با الهام از فرمان قرآنی «اشداء علی الکفار رحماءبینهم» در برابر دشمنان سرسخت، غرورمند و انعطاف ناپذیرند و در برابر خودیها نرمخو، متواضع و باگذشت و رأفت و محبت اند. اکنون رییس جمهور را چه شدهاست که تحمل نقد و نظر انتقادکنندگان را ندارند و با توقیف و تهدید و داغ ودرفش موضع می گیرند. لیکن در برابر عربده کشی ها و رجزخوانی های تحقیرآمیزو اهانت بار دشمنان و جهانخواران علیه ملت ایران نفس نمی کشند و دم فروبسته اند. از یک دولت مردمی و مبعوث ملت انتظار آن است که از مخدومان خویشدفاع کنند و به دشمنان و بدخواهان اجازه اهانت و دهن کجی به ملت سربلند وشرافتمند ایران را ندهند و مایه افتخار کشور و ملت خویش باشند، نه مایهسرافکندگی و...

منبع: رجانیوز شماره خبر 188959

 هاشمی مسئله اصلی فرهنگ را پیدا کرد؟!

 هاشمیرفسنجانی گفت: یکی از آرزوهای من این است که برای نجات فرهنگ کاری راانجام دهم برای اینکه در بحث فرهنگی وقتی در قشر سنتی پیرامون زن، آرایشزن، موسیقی و یا فیلم صحبت می‌شود جلسه را به هم می‌زنند و خیال می‌کنند کهفرهنگ این است در حالی که این از هزارمین مسائل فرهنگ است.


وی که دربازدید از کتابخانه ملی سخن می‌گفت، افزود: رهبری هم راضی نیستند که در سالفرهنگ ما دنبال این باشیم که کسانی که خوب می‌خوانند را از میدان به درکنیم و یا خانم‌هایی که قیافه زیبایی دارند را نگذاریم ظاهر شوند.


هاشمیبا بیان اینکه باید مصداق فرهنگی را که رهبری در نظر  دارند پیدا کرده وانجام دهیم، خطاب به اصحاب فرهنگ و هنر گفت؛ من کمک می‌کنم و شما هم اینکار را شروع کنید.


اشاره آقای هاشمی برای نجات فرهنگ در حالی است کهبرخی دولتمردان همراه وی- نظیر خاتمی و مهاجرانی- اساسا منکر موضوع تهاجمفرهنگی بودند و به ولنگاری فرهنگی و عدم مقابله با علت‌های هرز این عرصهاعتقاد داشتند.


از سوی دیگر اظهارات آقای هاشمی فاقد دقت و استدلال فقهیو شرعی است. این تعبیر که «کسانی که خوب می‌خوانند» در ضوابط دینی و فقهیچه مفهومی دارد؟ و کدام هنرمند را به خاطر خوب خواندن از میدان به درکرده‌اند؟ آیا خواننده‌ای که در شبکه دولتی انگلیس، مجیز رژیم‌ پهلوی رامی‌گوید قابل تکریم است؟ و از طرف دیگر کجای اسلام ملاکی با این مضمون قیدشده که «خانم‌هایی که قیافه زیبایی دارند باید ظاهر شوند» و یا کجای اینمملکت از ظاهر شدن یک خانم به صرف قیافه زیبا جلوگیری شده است؟ اما اگرمنظور خودآرایی و خودنمایی است که منطق قرآن دراین‌باره روشن است مگر اینکهبخواهیم اجتهاد مقابل نص کنیم.


و بالاخره باید گفت بخشی از شکل فرهنگکشور ما کاربست این قبیل ادبیات و ترویج آشفتگی فرهنگی است که نه تنها کمکیبه رونق فرهنگ اسلامی - ایرانی نکرده بلکه زحمت‌ افزا نیز شده است. درحقیقت شبهه‌افکنی و ایجاد ابهام و سردرگمی، از سوی برخی نخبگان، بخشی ازرنج بزرگی است که مردم ما در حوزه فرهنگ متحمل شده‌اند. 

منبع: کیهان 17/2/93 خبر ویژه

 جشنواره اختتامیه کیک زرد با عنوان دلواپسیم

در هفته جاری بسیج دانشجویی کشور همایشهای بزرگی در سراسر کشور از جمله در یزد و در سالن وحدت با حضور چند هزار نفری دانشجویان و اقشار مردمی برگزار و دانشمند هسته ای دکتر حیدری با نمایش نمودارهایی در خصوص ضرورت انرژی هسته ای برای کشور و ضرر و زیانی که از بابت توافق هسته ای به ملت وارد شده سخنان مبسوطی ارائه نمود در پایان پدر شهید احمدی روشن به پرسشهای مجری پاسخ داد و به شدّت از عملکرد دولت در خصوص توافق هسته ای انتقاد کرد و گفت: اینها کلاه گشادی بر سرشان رفته است و برای توجیه کارهایشان اتهام دروغگویی به ما می زنند. این همایش که با استقبال گسترده روبرو شده بود سایتهای حامی دولت و فتنه از جمله سایت یزدی نیوز عدم مجوز برای اجرای این همایش را منتشر نمود که سایت یزدآوا نامه مجوز اداره ارشاد یزد را در پاسخ به دروغ بزرگ یزدی نیوز منتشر کرد.  

احیای دیپلماسی فتحعلی خان رشتی!!

پس از اینکه با بی کفایتی های فتحعلی شاه قاجار بخشهای وسیعی از کشورمان در مناطق قفقاز به تصرف روسها درآمد و در پی آن توافقنامه های گلستان و ترکمنچای به امضاء رسید و مناطق تصرف شده به تزارها واگذار شد! باز پس از مدتی تزارها به منطقه گوگچای حمله و آنجا را نیز تصرف نمودند!! آن زمان یک دیپلمات زبده اما بزدل به نام فتحعلی خان رشتی مأمور می شود تا با روسها مذاکره کند و از آنان بخواهد تا از منطقه گوگچای عقب نشینی کنند. نامبرده هنگام مذاکره مرعوب قلدر مآبی های روسها شده و در نتیجه توافقنامه ای را که تزارها مبنی بر الحاق گوگچای به روسیه را نوشته بودند را امضاء و به ایران باز می گردد و در توجیه این کارش عنوان می کند که قرار شده دیگر روسها به ما حمله نکنند!!   

 دست اندازی روسها به ایران تا جایی پیش رفت که فرد کثیف و شهوترانی به نام گریبایدوف به عنوان سفیر در سفارت روسیه مستقر و خواهان استرداد زنهای گرجی شد به این بهانه که گرجستان ضمیمه خاک روس شده لذا هر زن گرجی هم باید بتواند بدون اذن شوهرش به گرجستان بازگردد!! دولت ضعیف قاجار نیز به این ذلت تن داد و  زنهای گرجی به سفارت روسیه می رفتند تا عدم تمایل خود را اعلام کنند، اما دیگر از سفارت روسیه بیرون نمی آمدند!! لذا یک روحانی به نام میرزا مسیح مجتهد به پا خاست و با همراهی مردم در روز 22 بهمن 1207 شمسی به سفارت روس حمله و همه کارمندان روس را کشتند الا یکنفر که مخفی شده و جان سالم به در برد و این پایانی بود بر تجاوز و جسارتهای روسها به ملت ایران.

 اما حال و روز امروز دیپلماسی کشورمان بهتر از دیپلماسی فتحعلی خان رشتی نیست آقایان بدون توجه به خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری مشخص کرده بودند تمام آنچه را شیطان بزرگ امریکای خونخوار نوشته را امضاء کرده و به قولی امنیّت اسرائیل را تضمین کرده و حاصل چند ساله دانشمندان هسته ای در تولید قریب 400 کیلو اورانیم 20 در صد را نابود کرده و رجز خوانی شان برای دانشجویان و ملت این است که ما دلاوریم!! پس چرا دلواپس باشیم!!

 دلاورانی که در عرصه دیپلماسی چون فتحعلی خان رشتی همه چیز را به نفع دشمن پیش بردند و حتی اجازه ندادند طبق اصل 77 قانون اساسی چنین توافقنامه بزرگ و سنگینی به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد یا از طریق شورای عالی امنیّت ملی به تصویب مقام معظم رهبری برسد و راه سومی که دشمنان پیش پایشان گذاشتند را دنبال و زحمات و سرمایه های ملت را به باد داده و هیچکس هم پاسخگو نیست الا انگ زدنها و دروغگویی ها و تهدید نمودن رسانه های منتقد به همراه غوغاسالاری و انحراف افکار عمومی به مسائل حاشیه ای تا کسی چنین پرسشهایی به ذهنش نیاید و نپرسد که آقای رئیس جمهور شما که در نامه تان به مقام معظم رهبری تأکید کردید که حقوق هسته ای ملت ایران از جمله غنی سازی از سوی طرفهای مذاکره به رسمیّت شناخته شده پس چرا در توافقنامه هیچ نام و نشانی از آن نیست؟ و...

 

**********

آقای ظریف! ملت «دلاور» ایران «دلواپس» استدلواپس مرعوب شدن در برابر امریکا هستیم

در دلاور بودن ملت ایران که 35 سال علیرغم تمام تحریم ها، مشکلات و جنگتحمیلی در برابر دشمن ایستاده اند تردیدی وجود ندارد بلکه دلواپسی ملتدلاور ایران از افراد و جریانهایی است که به اسم اعتمادسازی و آشتی بادنیا، در عمل موجب پرخاش بیشتر دشمن علیه ملت شده و حتی در برابر دوربینهای خبری نیز اعلام می کنند دشمن می تواند با یک بمب سیستم دفاعی کشور رااز کار بیندازد! 

منبع: رجانیوز: خبر 189187

 

(به یاد دلاوری های، شهید دلاک از میبد - سوسنگرد – مالکیّه- - بهمن 1359)

 

تهیه و تکثیر: یزد - علی اصغر باقری 19/2/93 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا