به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر، فرماندار دولت تدبیر و امید در شهرستان اولین بازدید روستایی خود از بخش مرکزی را از منطقه اسلام آباد رستاق آغاز کرد.

"محمدعلی شاه حسینی" در بدو ورود به این روستا ضمن حضور در گلزار مطهر شهدا و قرائت فاتحه به مقام والای شهیدان روستای اسلام آباد ادای احترام کرد.

فرماندار اشکذر در ادامه با حضور در قلعه تاریخی این روستا با ابراز گلایه مندی از عدم ساماندهی و بهسازی این بنای ارزشمند تاریخی اظهار داشت: میراث فرهنگی شهرستان در راستای حفظ و حراست از آثار باستانی شهرستان که میراث گرانبهای به جا مانده از قرون گذشته است تلاش بیشتری داشته باشد.

نماینده دولت تدبیرو امید در شهرستان پس از بازدید از گلخانه های این روستا گفت: انتقال گلخانه ها به خارج از محدوده روستا نیازمند عزم جدی و همکاری مردم و گلخانه داران است.

شاه حسینی همچنین در جمع اهالی این روستا با تقدیر از همت و تلاش اهالی روستای اسلام آباد تصریح کرد: توانمند سازی روستاهای شهرستان از این روستا آغاز شد و به حق مردم اسلام آباد شایسته بهترین ها هستند.

این مقام مسئول به گزارشات متعدد مردمی مبنی بر مزاحمت های زیست محیطی گلخانه ها اشاره کرد و افزود: گلخانه داران نیز به این مهم واقف هستند که مجاورت با محدوده مسکونی باعث بیماری های متعدد، آلودگی زیست محیطی و نارضایتی مردم شده است.

عالی ترین مقام  اجرایی شهرستان تصریح کرد: انتقال گلخانه ها به خارج از محدوده مسکونی نیازمند همکاری شورای روستا، مردم و گلخانه داران است و این سازوکارمی بایست با دقت نظر خاصی صورت پذیرد تا کوچکترین حاشیه ای برای اهالی روستا ایجاد نگردد.

در ابتدای این نشست "علی الیاسی" از اعضای شورای روستا با بیان مشکلات و نیازهای اساسی مردم اظهار داشت: مهمترین مطالبه کنونی مردم اصلاح و ساماندهی وضعیت گلخانه های روستا می باشد که با توجه به آلودگی زیست محیطی ایجاد شده انتقال آنها به خارج از محدوده روستا ضروری است.

وی با انتقاد از عملکرد میراث فرهنگی شهرستان تصریح کرد: عدم توجه به آثار و ابنیه تاریخی، عدم بهسازی و عدم نظارت و نگهداری از بناهای تاریخی موجود زمینه را برای سرقت کتیبه ها و سنگ های قدمتی فراهم کرده است.

الیاسی اصلاح شبکه آب شرب، اجرای طرح هادی و نظارت دقیق مرکز بهداشت و محیط زیست بر گلخانه های روستا را از دیگر درخواست اهالی اسلام آباد عنوان کرد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا