به گزارش خبرنگار یزد فردا در طبس :معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از معدن پروده طبس گفت: این سفر باعث خواهد شد تا برنامه‌ریزی وسیع اکتشافی را در اینجا پیش‌بینی کرده و اشتغال‌زایی بیشتری را ایجاد کنیم.

 مهدی کرباسیان صبح امروز 31 فروردین جاری در مراسم بازدید از معدن پروده، زون 4، کارخانه زغال‌شویی و کارخانه کک طبس گفت: حقوق کارگران معدن نسبت به سختی کارشان کم است و با توسعه و افزایش درآمد این شرکت‌ها حقوق‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر با اشاره به اینکه تولید در کشور باید افزایش یابد، ادامه داد: تولید در کشور باید از رشد منفی 5 درصد سال91 رشد بیشتری داشته باشد.

کرباسیان با بیان اینکه طبس یکی از نقاطی است که در دنیا دارای ذخایر زغال‌سنگ بسیار خوبی است، گفت: یک میلیارد و 100 میلیون تن ذخیره زغال‌سنگ حرارتی و کک‌شو معادن طبس است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در طبس ادامه داد: میزان کمی از این ذخایر کشف شده است و طی این سفر سعی خواهد شد تا برنامه‌ریزی وسیع اکتشافی، اشتغال بیشتری ایجاد شود.

کرباسیان افزود: در معادن مرتبط با ایمیدرو در طبس نزدیک به 2 هزار نفر مشغول به کار هستند.

وی درخصوص واگذاری معادن زغال‌سنگ طبس به صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد بر اساس تصویب هیت وزیران گفت: این صندوق وابسته به وزارت‌رفاه و تامین اجتماعی است و توجه ویژه‌ای به کارگران  این منطقه خواهد داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در طبس ادامه داد: از سیاست‌های اصل 44 و خصوصی‌سازی این است که سازمان‌های توسعه‌ای مانند ایمیدرو بعد از آنکه به بهره‌برداری رسید واگذار شوند.

کرباسیان گفت: سعی می‌کنیم حوزه جدید اکتشاف را در طبس داشته باشیم و چند واحد دیگر نظیر معدن پروده را ایجاد کنیم.

وی در خصوص طرح‌های توسعه‌ای ایمیدرو برای این منطقه گفت: مزینو، آبدوغی، پروده 4 و پروده 6، از جمله پروژه‌های اکتشافی است.

معاون وزیر، صنعت، معدن و تجارت در طبس با اشاره به اینکه معدن پروده 4، نزدیک به 11 سال تعطیل است، گفت: دلیل تعطیلی معدن پروده 4  بروکراسی و تحریم است و این معدن امسال فعال شده و گشایش اعتبار خواهد شد.

کرباسیان خاطرنشان کرد: معدن پروده 6 یک مخزن بسیار بزرگ زغال‌سنگ است که طی دو ماه آینده فرخوان آن انجام می‌شود و سرمایه‌گذار جذب و تا آخر امسال سه پهنه جدید به عملیات خواهد رسید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا