محمد رضا شوق الشعرا

فرهنگ و هنر و اندیشه یزد، در مقابل این اندیشمند «کاردان» فرهنگی «تعظیم» خواهد کرد!
سرانجام سکان فرهنگ و ارشاد یزد را زنی از تبار «بزرگ مردان کویر» در دست خواهد گرفت!؟
در سالهایی نه چندان دور، مدیران کل فرهنگ و ارشاد استان از چنان شخصیتی برخوردار بودند، که در ورود به بعضی از جلسات، بسیاری از حاضرین، بخاطر احترام به آنان از جای خود بلند می شدند، و گاه مدیران ارشاد، نفرات دوم و سوم استان بودند.
فرهنگ و ارشاد اسلامی، فقط هنر و آن هم یک هنر نیست، بسیاری ارشاد را در تئاتر و بسیاری در موسیقی و بعضی در نقاشی و بعضی در کتاب و مطبوعات و عده ای نیز آن را در علوم قرآنی خلاصه می کنند، و اما فرهنگ و ارشاد، همه اینها هست و هیچکدام از اینها نیست.
اصحاب فرهنگ و هنر و اندیشه، زمانی دارای شان و جایگاه و شخصیت و ارزش می شوند، که مدیر کاردان و ارزشمند و صاحب فکری سکان فرهنگ و هنر را بدست بگیرد، و اما در شرایط کنونی چه کسی می تواند سکان این کشتی را در این امواج متلاطم بدست بگیرد!؟
چگونه می توان به نیازهای طیفهای مختلف جامعه در «دارالعباده» یزد بدون هراس پاسخ داد؟
در یک پنجشنبه شب می توان هم زمان شاهد برگزاری دو مراسم متفاوت با وجود خیل هزاران جوان مشتاق در یزد بود، یکسو جوانانی که در مراسم مذهبی دعای «کمیل» شرکت می کنند و یکسو جوانی که در مراسم «کنسرت موسیقی»! و نکته اینجاست که همه این جوانان ایرانی و متولد بعد از انقلاب می باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، باید دارای اعتبار و شخصیت مذهبی- دانشگاهی- فرهنگی- علمی- سیاسی و کارذان و باتجربه و سرد و گرم چشیده روزگار باشد، تا بتواند توام با بازگردان قداست و حرمت به فرهنگ و ارشاد، پاسخگوی خواست ها و نیازها و توقعات گروهها و اقشار مختلف فرهنگی و هنری بوده و مهمتر آنکه، فرهنگ جامعه راهبری کرده، و در اندیشه برنامه ریزی فرهنگی برای نسل آینده نیز باشد.
و اما براستی! چه کسانی خواهان بازگشت قداست و قدرت به فرهنگ و ارشاد یزد می باشند!؟ و کدام استانداری حاضر است که وجود یک مدیرکل توانمند و قدرتمند ارشاد را در کنار خود تحمل نماید!؟
در این سالها، سطح «کار» و «خواست» بسیاری از اصحاب فرهنگ و رسانه و هنر «افت» و «کاهش» پیدا کرده، و بهمین دلیل نیز می توان، بجای افراد بزرگ و کاردان، از افراد کوچک و ناشی نیز برای مدیریت این اداره استفاده کرد، و اما باید دید که در این مهمترین انتخاب، استاندار یزد، کدام راه و گزینه را «پیدا» و انتخاب خواهد کرد

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا