یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی محصولات حلال مالزی روز چهارشنبه مورخ ۲۰ فروردین ماه با حضور ۲۷ کشور از جمله ایران، عربستان سعودی، اندونزی، تایوان، چین، فرانسه، بلژیک، شیلی، فلسطین، ژاپن، کره جنوبی و آفریقای جنوبی کار خود را آغاز کرد.
حضور بازدیدکنندگان متخصص از مالزی و کشورهای آسه آن (کشورهای جنوب شرقی آسیا) و همچنین برخی کشورهای آسیایی و اروپایی و استقبال آنها از پاویون ملی ایران در روز اول قابل توجه بود.
محصولات غذایی کشورمان به خصوص انواع خشکبار به خوبی مورد استقبال قرار گرفت و امید می رود در سه روز آینده نیز بازدیدکنندگان بیشتری از این نمایشگاه و غرفه های ایرانی بازدید داشته باشند.
در روز نخست و پس از افتتاح رسمی بزرگترین رویداد حلال دنیا، مصطفی محمد وزیر تجارت خارجی و صنایع مالزی و همچنین جناب آقای ترکی از سفارت ایران از نمایشگاه و پاویون ایران دیدن کردند.
مصطفی محمد همچنین در توقفی کوتاه از غرفه مشارکت‌کنندگان اصفهانی بازدید کرد و با گفت‌وگو با مدیران این غرفه‌ها مراتب خرسندی خود از حضور مجدد ایران در نمایشگاه مالزی را ابراز کرد.
ملاقات هیأت تجاری ایرانی با اعضای اتاق بازرگانی چین و گفتگوهای مستقیم و رو در روی تجاری و همچنین انجام مذاکرات با مرکز نمایشگاهی کشور برونئی برای برگزاری پاویون ملی ایران در این کشور از جمله برنامه های روز اول نمایشگاه حلال مالزی بود.
این رویداد تا ۲۳ فروردین ماه در کوالالامپور ادامه دارد و شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان به عنوان منتخب سازمان توسعه تجارت ایران برگزارکننده غرفه های ایران در این نمایشگاه است.
در این دوره، شرکت‌های بهنوش ایران، کیک آشنا، بازرگانی شهبا، صنایع برتر آتی، نارمک، بیسکوییت سلامت، بازرگانی صنعتی امین سپتیکو، آریا بهرو پرشین، خوشه محصولات کنجدی یزد، حلوا ارده ثمر اردکان، بازرگانی رضایاد، پی دی سی، نهال پسته رفسنجان، فرآورده های غذایی خاورمیانه و آناهیتا به عنوان نمایندگان شایسته کشورمان، در مدت چهار روز گوشه ای از قابلیت های تولیدی کشور را به جهانیان معرفی می کنند.
نکته قابل توجهی که در مدت غرفه سازی به چشم می خورد توجه و حمایت خاص دولتمردان بسیاری از کشورها مانند عربستان سعودی، تایوان، اندونزی و بلژیک از تولیدکنندگان خود بود که این مورد به خوبی در نوع غرفه سازی و هماهنگ و یک شکل بودن آنها مشهود بود که می تواند به عنوان الگو و عاملی مؤثر در توسعه صادرات، در میان برنامه ریزی دولتمردان کشور ما نیز قرار گیرد.
برخی از دستاوردهای شرکت حلوا و ارده ثمر اردکان(روغن کنجد ثمر)در نمایشگاه مالزی

    دعوت کمپانی های بزرگ هند و چین و سنگاپور از ثمر برای حضور در نمایشگاههای کشورشان
این دعوتنامه به صورت رسمی بوده و تنها به یک شرکت ایرانی حاضر در نمایشگاه مالزی آن هم به ثمر داده شده است.

اعلام آمادگی پخش السعودی عربستان جهت صادرات روغن به کشورهای عربی

دعوت پروفسور آمریکایی از ثمر جهت عضویت در کلوپ جهانی حلال

دعوت شرکت بسته بندی ترکیه جهت بازدید از دستگاههای تولید جدید ترکیه

استقبال اعضای سفارت ایران در مالزی از روغن ثمر

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا