جالب است بدانیم در مانوری که 13 ارگان شرکت داشتند رسانه ها دعوت نبوده و احتمالا همه هزینه های صورت گرفته برای افراد حاضر در صحنه بوده و انعکاس هزینه صورت گرفته هیچ ضرورتی نداشته است !!!!!!!!!!!!!!!

مانور طرح اضطراري با فرماندهي و هدايت مديركل فرودگاه بین‌المللی شهيد آيت الله صدوقي يزد و با ارزیابی مطلوب کارشناسان ستاد شرکت فرودگاه های کشور و حضور ارگان های ذیربط با موفقیت برگزار شد.

بنابر گزارش روابط عمومی اداره كل فرودگاههاي استان يزد ، مانور طرح اضطراری با هدف حفظ آمادگي نيروهاي امدادي -  امنيتي و همچنين تجزيه و تحليل دستورالعمل‌ها و روش‌هاي برخورد در وضعيت‌هاي اضطراري پروازهاي داخلي و خارجي در فرودگاه بين‌المللي شهيد آيت الله صدوقي يزد صورت گرفت. در اين مانور كه با همكاري اداره كل فرودگاههاي استان و مديريت بحران استانداري برگزار شد، نيروهاي آتش نشاني استان / پليس راه استان / جمعيت هلال احمر استان/ اورژانس استان/ سپاه حفاظت فرودگاههاي يزد/ پليس فرودگاههاي يزد،پليس يگان ويژه/ شركت هاي هواپيمايي هما، آسمان ،صافات /سازمان آرامستان/پزشكي قانوني/ پليس تشخيص هويت/ پليس راهور/ نماينده دادستان/ بيمارستانهاي طرف قرارداد/و مسئولان استاني حضورداشتند.

وطن خواه مدير كل فرودگاههاي استان يزد هدف از برگزاري اين مانور را افزايش آمادگي  نيروهاي درگير عمليات اضطراري بخصوص نيروهاي مستقر در فرودگاه يزد دانست و گفت : اين مانور نشان خواهد داد كه در مواقع اضطراري كليه نيروهاي امداد و نجات مستقر در فرودگاه كاملا حاضر و در موقع خطر آمادگي كامل براي اطفاء حريق هواپيما و نجات مسافران را دارند.

در جمع بندي ارزيابان اعزامي از ستاد شركت فرودگاه هاي كشور، حجم عمليات، كيفيت و كميت برخورد و آمادگي فرودگاهي و ساير عوامل را مثبت و كارا خواندند.

در این مانور مجموع مسافران و خدمه پروازی یکصد و 62 نفر بودند که تمام آنها به چهار گروه مصدومین سفید، زرد، قرمز و سیاه تقسیم شدند و بر این اساس مصدومان قرمز حال وخیم‌تر داشته و افراد در وضعیت سیاه نیز فوتی محسوب می‌شدند.

مصدومان از هنرمندان يزد  انتخاب شده بودند.

در پايان مانور جلسه توجيهي به منظور يادآوري نقاط قوت و ضعف واحدهاي عمليا ت كننده در مانور در سالن كنفرانس شهيد دانش پرور فرودگاه تشكيل و پس از بحث و تبادل نظر و شنيدن نقطه نظرات مسئولين از كليه واحدها تقدير و تشكر شد.

جالب است بدانیم در مانوری که 13 ارگان شرکت داشتند رسانه ها دعوت نبوده و احتمالا همه هزینه های صورت گرفته برای افراد حاضر در صحنه بوده و انعکاس هزینه صورت گرفته هیچ ضرورتی نداشته است !!!!!!!!!!!!!!! و تا زمانی که در برنامه های اینچنینی اعتقادی به استفاده از رسانه ها وجود ندارد می توان گفت تنها مانورهایی کلیشه ای برای گزارش به مرکز صورت گرفت.

در صورتیکه در تمام بحران های پیش آمده نقش تاثیرگذار رسانه ها ثابت شده است

 

                                                        










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا