30 تن از خیّران کتابخانه‌ساز یزدی پنجشنبه 9 آبان در نخستین جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز استان یزد مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، "محمدحسین پارسائیان" مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد در ابتدای این مراسم با تقدیر از نیک‌اندیشی خیّران بزرگوار کتابخانه‌ساز، گفت: این جشنواره برای نخستین بار و با هدف تجلیل از عمل شایسته جمعی از انسان‌های والا که اقدام به ساخت مکانِ مقدس کتابخانه نموده‌اند، در استان یزد برگزار می‌شود.
وی افزود: امیدواریم این جشنواره بتواند سبب اقبال بیشتر خیّران محترم به ساخت کتابخانه و رفع نیاز استان به فضاهای استاندارد کتابخانه‌ای شود.
"سیدحسین اعلایی" رئیس هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان یزد نیز در سخنانی کوتاه اظهار داشت: یزد، همواره در زمینه فعالیت‌های خیّری در کشور پیش‌قدم بوده و شاهد این مدعا، پیشگامی خیّران نیک‌اندیش یزد در ساخت مدرسه، مسجد و مسکن است.
در ادامه این مراسم که آیت‌الله "محمدرضا ناصری" امام جمعه یزد، "محمدرضا فلاح‌زاده" استاندار، "مسلم میرزاپور" مشاورعالی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند، از 30 نفر خیّران کتابخانه‌ساز استان یزد با اهدای لوح سپاس و تندیس جشنواره تجلیل شد.
تقدیر از پدر شهید مطلّب شفیعی و خانواده مرحوم حجت‌الاسلام سیدعلی محمد وزیری که از نخستین خیّران و واقفان حوزه کتابخانه‌های یزد بوده است، از برنامه‌های ویژه نخستین جشنواره تجلیل از خیرین کتابخانه‌ساز یزدی بود.
در این مراسم باشکوه همچنین از محمدرضا انتظار بقیه‌الله، مدیر کتابخانه و موزه بزرگ وزیری به عنوان باسابقه‌ترین کتابدار یزدی تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است، محمدرضا فلاح‌زاده نیز در آخرین روز کاری خود در کسوت استاندار یزد، در جمع خیّران کتابخانه‌ساز حضور یافت و به دلیل اهتمام و توجه ویژه به حوزه کتابخوانی و کتابخانه‌ها در مدت مسئولیتش، مورد تقدیر قرار گرفت.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا