واکنش کیهان به همایش همایش «دین در دنیای معاصر» :آدم این قدر ندید بدید!
دو خبرگزاری آمریكایی و انگلیسی در پروژه ای تعریف شده و با همراهی برخی عناصر سیاسی داخلی حضور چند سیاستمدار بازنشسته غربی در همایش «دین در دنیای معاصر» را «نشانه حمایت جهان از ریاست جمهوری خاتمی» خواندند. سایت بنیاد یاران و خبرگزاری اصلاح طلب ایلنا هم بلافاصله با ذوق زدگی به بازتاب وسیع گزارش های آسوشیتدپرس و رویتر پرداختند!
با وجود اینكه خاتمی پریروز تأكید كرد این سمینار هیچ ارتباطی با بحث های انتخاباتی ندارد و خبرنگاران از او سؤال های سیاسی و انتخاباتی نپرسند اما دو سایت ایرانی یاد شده به همراه روزنامه هایی چون كارگزاران، اعتماد و سرمایه (و همچنین برخی پایگاه های اینترنتی مشابه) كوشیدند حضور سیاستمداران بازنشسته ای چون كوفی عنان، رومانو پرودی و لیونل ژوسپن را خرج مشكلات انتخاباتی خود كنند.
در این زمینه ایلنا به نقل از خبرگزاری آمریكایی آسوشیتدپرس، حضور سیاستمداران مذكور را نشانه حمایت جهان غرب از ریاست جمهوری خاتمی معرفی كرد و نوشت: ایران با خاتمی می تواند از انزوا خارج شود.
با این حال آسوشیتدپرس و رویتر از قول تاج زاده مدعی نجات ایران از ویرانی و فاجعه در صورت آمدن خاتمی شدند. در این زمینه سایت بنیاد باران با ذوق زدگی و با عنوان «خبر اختصاصی» از قول خبرگزاری انگلیسی رویتر نوشت: این همایش، نشان دهنده محبوبیت خاتمی در غرب است. سعید لیلاز تحلیل گر ایرانی می گوید «خاتمی در غرب محبوب تر از احمدی نژاد است». اكثر سیاستمداران خاتمی را تنها چهره ای می دانند كه پتانسیل لازم را برای نجات ایران از تهدیدهای سیاسی و اقتصادی دارد. تاج زاده فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید اگر احمدی نژاد پیروز شود، یعنی ایران درس منفی به منطقه داده است.
اما از سوی دیگر سایت ضدانقلابی ایران گلوبال، همایش مذكور را بازارگرمی خاتمی برای جمهوری اسلامی خواند و سایت ضدانقلابی ایران پرس نیوز هم با اشاره به دیدار پرودی و عنان با احمدی نژاد رئیس جمهور نوشت: از دیدن چهره عنان و پرودی با احمدی نژاد به خود پیچیدم و گفتم تف به روی این آدم های پست كه از دیدار با احمدی نژاد آنقدر شاد شده اند. آیا اینها نمی دانند كه احمدی نژاد و همدستانش چه می كنند؟ از سوی دیگر همه باید بدانند كه اینها سروته از یك كرباسند و مردم خودشان باید بجنبند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا