محمد رضا شوق الشعراء

 شورای چهارم یزد که دو روحانی و سه نوه عالم دینی عضو آن می باشند و فقط یک مهندس دارد، که آنهم «حاج» مرتضی شایق است، با انتخاب شهردار بیرجند بعنوان شهردار یزد، ثابت کرد که کفایت لازم برای اداره شهر را ندارد. شورای چهارم یزد، تنها شورایی در ایران است که بر خلاف عقل و منطق و اخلاق، و در یک حرکت  سوال برانگیز، شهردار منتخب شورای شهر یک مرکز دیگر استان ایران را بعنوان شهردار یزد انتخاب نموده، و این در حالی است که گزینه هایی بمراتب بهتر از او برای اداره شهر در یزد و شهرداری یزد وجود داشت.

شورای چهارم یزد اگر در زمان رای گیری یک لحظه فکر کرده و بعد تصمیم گرفته بود، و اگر بیرجند را با یزد مقایسه نموده بود، هیچگاه شهردار بیرجند را برای شهرداری یزد انتخاب نمی کرد. حتی اگر دکتر مدیح بهترین نیز در همه ایران و جهان بود، باید برای افتخار یزد، و بعنوان یک یزدی که مورد اعتماد یک شورای شهر غیر یزدی قرار گرفته بود، در خارج یزد به فعالیت خود ادامه داده، و برای غیر یزدی ها، تعهد و اخلاق و فرهنگ یزد و یزدی ها را معنی کرده و نشان می داد.
امروز و با تصمیم شتابزده و بدون فکر شورای چهارم یزد، لقب دارالعباده بدجوری بر دوش یزد سنگینی می کند، و ده نفری که با بی تفاوتی و بدون تحقیق به مدیح رای دادند، باید که ضمن عذرخواهی از مردم شریف «بیرجند» و یزد، از شورای شهر یزد.....


چون پای آبروی یزد و یزدی ها در میان است، امام جمعه و استاندار و بزرگان یزد باید به این قضیه ورود کرده و با ادامه کار این شورا....... مخالفت نمایند.
شورای چهارم یزد در اولین حرکت و با اولین قدم ثابت کرد که یزد را به سکون و قهقهرا خواهد برد و بر مردم یزد است که نگذارند این شورا بودجه یزد را بهدر داده و حیف و میل کند. براستی! آیا شورای چهارم یزد دیگر صلاحیت انتخاب دوباره شهردار و نظارت بر شهرداری و تقسیم بودجه را دارد؟
نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم یزد، از شورای چهارم یزد سوال کنید، انتخاب شهردار منتخب شورای شهر بیرجند برای یزد، انسانی و اسلامی و اخلاقی بود!؟ و آیا یزد قحط الرجال بود و هیچ فرد کاردان و شایسته و لایق دیگری در یزد نبود، که بهتر از مدیح باشد؟

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا