همزمان با آغاز هفته پژوهش ، صبحگاه پژوهش در دبیرستان شاهد شهید حیدری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان یزد ، همزمان با 25 آذر و آغاز هفته پژوهش ، مراسم صبحگاه پژوهش با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در دبیرستان دخترانه شاهد شهید حیدری ناحیه 1 یزد برگزار شد .
معاون توسعه منابع و پشتیبانی استانداری یزد در این مراسم ، آموزش و پرورش را از دستگاههای مؤثر در پیشرفت جامعه دانست که می تواند با ترویج و توسعه ی تحقیق و پژوهش توسط معلمان و دانش آموزان در این راستا به خوبی ایفای نقش نماید .
عباسعلی رضایی با اشاره به اهمیت و نقش شورای آموزش و پرورش استان در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش استان ، از دانش آموزان و فرهنگیان دعوت کرد با تحقیق و پژوهش در اهمیت و جایگاه این شورا ، زمینه ی پویایی هر چه بیشتر این شورا را فراهم کنند .
رضایی با اشاره به فراهم بودن بسترهای مناسب تحقیق و پژوهش در سطح استان ، دانش آموزان تلاشگر استان را به حضور مؤثرتر در این حوزه فراخواند و از تلاش های صورت گرفته در این زمینه قدردانی کرد .
وی با اشاره به پیشرفت های جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف به منظور تحقق سند چشم انداز 20 ساله و سند 1404 افزود : اگر دشمن دانشمندان هسته ای ایران را به شهادت می رساند به خاطر همین ترس و وحشتی است که از این پیشرفت ها و برتری های ایران در منطقه دارد .
مدیر کل آموزش و پرورش استان از توسعه ی پژوهشگری ، اندیشه ورزی و تفکر محوری در مدارس استان خبر داد و افزود : بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، حرکت وسیعی در راستای اندیشه ورزی و تفکرمحوری آغاز شده تا مدارس به جای حافظ محوری ، قدرت تحلیل را در دانش آموزان تقویت کنند .
محمد کاظم رحیمی نژاد افزود : تعیین حد توانمندی و توانایی انسان به میزان بهره مندی از توانایی حل مسئله و کاربردی کردن این توانمندی است و وقتی این توانمندی و این تفکر محوری متعالی است که در جهت تعالی و نزدیکی به خداوند باشد .
وی با ذکر در پیش رو بودن روز وحدت حوزه و دانشگاه اضافه نمود : این وحدت حتی می تواند در دبیرستان نیز عملی شود ، اگر همیشه به یاد داشته باشیم که در مسیر خدا و برای رسیدن به خدا از ابزار علم و دانش استفاده کنیم و در راستای اهداف وحدت حوزه و دانشگاه قدم برداریم .
در ادامه این مراسم دانش آموزان با اجرای سرود ، ارائه ی خلاصه ای از یک پژوهش ، پخش کلیپ و ... آغاز هفته پژوهش را گرامی داشتند .
در پایان این مراسم با اهدای هدایا و لوح تقدیر از 25 دانش آموز پژوهشگر دبیرستان شهید حیدری که موفق به کسب رتبه های برتر استان و کشوری شده بودند ، تقدیر شد و نمایشگاه دستآوردهای تحقیقاتی و پژوهشی دانش آموزان افتتاح شد .

  


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا