تبیلغ به شیوه ی عالیشوندی!!

یزدفردا "درباره مدیرکل جدید ارشاد استان خیلی چیزها می گویند از قضاوتها و اظهار نظرهای منصفانه گرفته تا مغرضانه ،از مغرضانه گرفته تا متملقانه و البته این در مورد  او تنها اتفاق نیافتاده و نخواهد افتاد ،بلکه  هرکس که ردای ریاست را پوشیده همیشه بوده و خواهد بود ،تا دیروز عجمین و امروز عالیشوندی !

می گویند تنها مدیری است که شماره ی تلفن همراه او را بیشترین مراجعین به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد دارند،
می گویند دشمنان قسم خورده ی زیادی دارد و چشم در چشم او برایش دست تکان می دهند و لبخند تقدیمش می کنند،
می گویند هنوز با پژوهشگران،شعرا و نویسندگان استان جلسه ای ، نشستی یا چیزی شبیه به این برگزار نکرده است،
می گویند این بهترین انتخاب برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در چندین سال گذشته بوده است
می گویند مؤدب است و اهل مبادی آداب! هیچ میهمانی بدون بدرقه از اطاقش خارج نشده است،
می گویندروزهای تعطیل هم در اداره می توانی ساعاتی او را ملاقات کنی،
می گوینددر برابر همکاران به اصطلاح رسانه ای هم مدافع رسانه هاست
می گویند به رفاه و نشاط کارمندان زیر دستش اهمیت فراوانی می دهد،
می گویند افکاری جوان پسند و قابل احترام برای دیگر سنین دارد.
می گویند گزینه جدی جانشین آسایش برای صدا و سیماست،
می گویند برخی کارمندان زیر دستش دل خوشی از او ندارند،
می گویند خیلی ها دوستش دارند و به روی خود نمی آورند،
می گویند برای فرهنگ و هنر یزد از جان مایه گذاشته است،
می گویند برخلاف خیلی ها نگاهش از پایین به بالاست
می گویند از دانش آموختگان ادبیات نمایشی است،
می گویند فشار بدهی ها امانش را بریده است،
می گویند بسیار صبور و خویشتن دار است،
می گویند مدرک کارشناسی ارشد دارد،
می گویند قول نمی دهد مگر عمل کند،
می گویند به تئاتری ها خوب می رسد،
می گویند شوخ طبع و گشاده روست،
می گویند از اهالی صدا و سیماست،
می گویند هنر را خوب می فهمد،
می گویند گوش شنوایی دارد،
می گویند مادرش یزدی است،
می گویند دستش خالی است،
می گویند جدی است،...
می گویند...
می گویند...
می گویند...

بگذریم، بگذارهر چه می خواهند در باره ی او بگویند .
 به ما چه ارتباطی دارد که کدامش راست است و کدامش کذب محض، ما مسلمانیم، شیعه!!! از پیروان خاندان ولایت واهل بیت، ما یزدی هستیم خوش فکر ترین مردم ایران زمین، ما انسانیم انسان؛ ما به رفتار علی(ع) گونه داشتن فخر می فروشیم که بزرگتر ما مولا علی(ع) است
عالیشوندی مدیری است که باید و باید و باید به وظایف محوله اش خوب عمل کند، تابع سیاست های وزارتخانه ی تابعه اش باشد، و او چنین باشد و یا نباشد پاسخگو خود اوست و اما بهانه ی این همه صغری و کبری چیدن خبری بود کوتاه و تأمّل برانگیز!!!
حضور مدیرکل ارشاد یزد در مقبره استاد کریم پیرنیا
مدیران بسیار زیادی در این استان بر کرسی مدیریت تکیه زده ، می آیند و می روند، موفق هستند و در خاطره ها ماندنی و ناموفق هستند و سالیان سال در تیرس حرف و حدیث ها و انتقادها که گاه هیچ وقت از یاد مردم این شهر زدوده نمی شود . ما را تقلید مان بر باد داده است ، چشم و هم چشمی امانمان را بریده است، این می خریم چون دیگری خریده است فارغ از این مهم که نیاز داریم یا خیر، حالا دیگرحج و زیارتمان هم گاه بوی تقلید و چشم و هم چشمی می دهد .
خلاصه ی کلام ؛ فارغ از این که عالیشوندی کیست، اهل کجاست، چه در سر دارد و چه در دل، کجا می رود و برای چه، این یک شیوه ی پسندیده او را پیش چشم بیاوریم و تقلید کنیم و چشم هم چشمی .
در بین این همه سازمان و اداره ، ما بین این همه مدیر و معاون اگر 52 نفر داوطلبانه قبای چشم و هم چشمی از عالیشوندی را بر دوش مبارک بیاندازند هفته ای نیست که نام و یادی از این پیر فرزانه و تکرار ناشدنی و هزاران میراث ماندگار مادی و معنوی دیگر کویررا نشنویم. راستی از خود پرسیده اید پیر نیا کیست؟ چگونه زیسته است؟ چرا پدر معماری می نامندش؟ آثار مکتوب او چند جلد است؟ چند مقاله نوشته است؟کدام اثر فاخر معماری باز تاب هنر و تفکر اوست؟ کجا دفن است؟ و چرا در آن مکان دفن است؟ از هیچ کس پرسیده اید چرا پیرنیا را با بی نهایت تعمّد به فراموشی سپرده ایم؟از هیچکس سراغ ایده پرداز این خاکسپاری بوده اید؟و یک سؤال مهم تر از خود پرسیده اید چرا عالیشوندی برای حضور یافتن آرامگاه پیرنیا را انتخاب کرد؟
همه ی ما دوست داریم مطرح باشیم! دوست داریم دیده شویم! دوست داریم برایمان کف بزنند!هورا بکشند!برایمان تبلیغ کنند!! پستی بالاتر از این پستی که هم اکنون داریم بدهند!!! برای این به دست آوردن هر کاری انجام می دهیم! مصاحبه می کنیم !با فلان و بهمان عکس می گیریم ...
یک پیشنهاد! بیایید برای خودمان ،برای کسب مدارج بالاتر!!! برای معروف تر شدن، برای دیده شدن ... آری برای همه ی این موارد بیایید به شیوه ی عالیشوندی برای خودمان تبلیغ کنیم و  سعی کنیم خوبیها را با تمام وجود  ببینیم  و اطمینان داشته باشیم که با دیدن دیگران ، بیشتر دیده می شویم . با تبلیغ دیگران ،بهترین مبلغ خود باشیم .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا