برادر عزیزم اولیاء متخلص به اخلاق اسلامی بود، اگر در جمعی نسبت سوئی به کسی داده می شد و صحبت از غیبت فردی در میان بود،روی ترش می کرد و طرف را از ادامه حرف باز می داشت.اهل دروغ، ریا و تزویر نبود و فردی ساده زیست بود.

نماینده مردم اردکان در مجلس با تاکید بر اینکه  افرادی که اساس نظام را قبول ندارند،نقطه مقابل اصلاح طلب ها هستند، هشدار داد: امروز قشری گری و تعطیل شدن خردورزی در جامعه یک خطر و تهدید جدی است.اگر خردورزی در جامعه تعطیل شود و اندیشه گریزی رواج یابد،ضلالت و گمراهی و فساد بر جامعه مستولی خواهد شد.

محمدرضا تابش در مراسم تجلیل از مهندس اولیاء نماینده مردم یزد و صدوق در دوره هشتم با گرامیداشت مبعث فرخنده رسول مکرم اسلام(ص) و خواندن بیتی از سعدی که " سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی  ؛  عشق محمد بس است و آل محمد" گفت:از خداوند مسئلت دارم تا ما را به اهداف رسالت آن حضرت که تعلیم کتاب و حکمت و آموختن حقایق هستی و نحوه تدبیر زندگی است، واقف سازد و به رعایت و نشر اخلاق و ادب و تزکیه موفق دارد.
وی ضمن ارج نهادن به حاضرین در مراسم و تشکر از زحمات برگزارکنندگان این مراسم اظهار داشت:اقتضای ادب حضور در مراسم تجلیل از برادر عزیزی بود که در عرصه مدیریتی و هم نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی، خوش درخشیده است.
منتخب مردم اردکان در خانه ملت گفت: یکی از اهداف والای بعثت نبی مکرم اسلام(س) نشر و ترویج اخلاق و فضیلت ها در جامعه است.جامعه ایران یک جامعه اخلاق گرا و دینی است،هم در ادبیات و فرهنگ ما به پاس داشتن فضائل اخلاقی تاکید گردیده و هم در مناسک دینی ما، به راستی، درستی، حفظ آبرو و اسرار دیگران، پرهیز از دروغ و غیبت و تهمت توصیه شده است.
تابش تصریح کرد: اخلاق به جامعه و افراد منزلت و قوام می دهد و به مثابه پوششی لطیف اما نفوذ ناپذیر بر جامعه، فرد را از رذالتها و کژی‌ها و بداندیشی ها ایمن می دارد.اما متاسفانه امروز علیرغم آنکه جامعه ما دینی است، نتوانسته ایم اخلاق را هم پا با انجام مناسک دینی به پیش ببریم.با کمال تاسف، دروغ و تهمت و افترا و آبروی افراد را بردن ،مثل نقل و نبات در میان جامعه و حتی مسئولان ما رواج دارد.
وی اضافه کرد: برادر عزیزم مهندس اولیاء متخلص به اخلاق اسلامی بود، اگر در جمعی نسبت سوئی به کسی داده می شد و صحبت از غیبت فردی در میان بود،روی ترش می کرد و طرف را از ادامه حرف باز می داشت.اهل دروغ، ریا و تزویر نبود و فردی ساده زیست بود. در جمع دوستان فراکسیون اقلیت مجلس، در کمیسیون عمران و کمیسیون تلفیق و در صحن علنی مجلس، سنجیده سخن می گفت.صحبت ها و نوشته هایش از منطق کارشناسی قوی برخوردار بود و برای همین بود که در دفاع یا رد مطالبی که مطرح می کرد ، در سوال و استیضاح و تحقیق و تفحص، نظر سایرین را جلب می کرد و منطق گفتار و نوشتار وی دیگران را با وی هم رای و هم نظر می نمود.
دبیرکل فراکسیون خط امام(ره)مجلس هشتم یادآور شد:مهندس اولیاء، در انجام مسئولیت نمایندگی خصوصا در بعد نظارتی جزو نمایندگان اول تا دهم مجلس بود که از وی تقدیر بعمل آمد.انجام تکلیف و وظیفه شرعی و انسانی ، مسیر حرکت وی را مشخص می کرد.او به هر آنچه تکلیف و وظیفه می دانست عمل می کرد و به نتیجه امر کاری نداشت.در تصمیم گیریهای سیاسی نیز تکلیف گرا بود و با اینکه احتمال انتخاب وی در انتخابات اخیر مجلس زیاد بود، اما چون در جمع به این نتیجه رسید که کاندیدا نشود، به این امر پای فشرد.انسان متعهد و متعبد و متدینی بود.
تابش تاکید کرد: او نماد یک یزدی تمام عیار بود که آمیزه ای از تدین،تعهد،تخصص،نجابت،اعتدال ،ادب در گفتار و منطق در رفتار ، شخصیت وجودی اش را شکل می داد.یزد امروز ما به چنین شخصیت هایی نیازمند است.اگر به اعتقاد والای یزد و یزدی در تاریخ ایران می بالیم و اگر می خواهیم یزد شخصیت و جایگاه برجسته خویش را در سطح کشور حفظ کند،رجعت به نیکی ها ،خوبی ها و پاسداشت و ترویج فضیلت های اخلاقی و سجایای انسانی نیاکان ما و علما و فضلا و شخصیت های علمی و اخلاقی این دیار باید مورد توجه و اهتمام مردم بویژه نسل جوان و تمامی مسئولان امر قرار گیرد.
این نماینده مجلس نهم در ادامه اظهار داشت: پر واضح است که شیوع بداخلاقی در جامعه، بنیان‌های آنرا متزلزل می سازد و هزینه اصلاح را بالا می برد.امروز در جامعه ما مردم با مشکلات زیادی دست به گریبانند. گرانی بیداد می کند،اشتغال وازدواج جوانان به یک مسئله اساسی تبدیل شده است.رواج فساد هم در بعد مالی و اخلاقی در جامعه تامل برانگیز است.بالا رفتن سن ازدواج،افزایش طلاق، اعتیاد و ... اینها نشانه های خوبی برای جامعه نیست.
نماینده مردم اردکان تاکید کرد: با باور به قدرت مردم،اعتماد به آنها جلب نظر و پشتیبانی آنها،استفاده از تخصص و تجربه همه دلبستگان نظام می توانیم کشور را از وضعیتی که به آن دچار شده ایم نجات دهیم و در این مسیر چاره ای جز تغییر رویه ها و اصلاح امور نداریم.پیامبران به بیان صریح قران در زمره مصلحان بوده اند.امام حسین(ع) به بیان زیبای خودش " اِنَّما خَرَجتُ لِطَلَبِ الإصلاحِ فِي امّة " در جستجوی اصلاح کار امت خویش به پا خاست .به بیان فیلسوف و حکیم شهید آیت ا.. مطهری"اصلاح طلبی یک روحیه اسلامی است،هر مسلمانی به حکم انکه مسلمان است،خواه ناخواه طرفدار اصلاح امور است".
"محمدرضا تابش" با طرح این پرسش که "چرا روی واژه اصلاحات و اصلاح طلبی اینقدر از طرف برخی ها، حساسیت وجود دارد؟" تصریح کرد:نقص ها و ضعف هایی از برخی وجود داشته،متاسفانه گروههای رقیب از آنها در منکوب کردن و محکوم کردن اصلاحات و اصلاح طلبی استفاده کرده اند.
باسابقه ترین نماینده استان یزد در مجلس گفت: ما بزرگان انقلاب، امام(ره)،رهبر معظم انقلاب،مرحوم طالقانی،مرحوم دکتر بهشتی و شهید مطهری را در زمره اصلاح طلبانی می دانیم که برای اصلاح کژی‌ها و انحرافات در جامعه به پا خاستند.اصلاح طلبان، دلبسته به انقلاب و نظام و امام و رهبری و پایبند به قانون اساسی هستند.اما قرائت غیرمردمی و حکومت غیر مردمسالار در روحیه هایی که نقش مردم را در اداره امور کشور کم رنگ می کند و در تضاد با اهداف والای جمهوری اسلامی ایران و آرمانهای مردم است را برنمی تابند.
دبیرکل فراکسیون خط امام(ره) مجلس هشتم افزود: به صراحت عرض می کنم افرادی که اساس نظام را قبول ندارند،نقطه مقابل اصلاح طلب ها هستند.اخلاقی نیست که برخی با پیوند دادن اینها به اصلاح طلبان نانش را بخورند.پایگاه و جایگاه اصلاحات در جامعه عظیم و سترگ است.عده‌ای به نحوی سعی نکنند "اصلاح طلب خوانده" درست کنند زیرا مردم از واقعیات جامعه درک خوبی دارند.
منتخب مردم اردکان در دوره های ششم،هفتم،هشتم و نهم مجلس اظهار داشت: امروز قشری گری و تعطیل شدن خردورزی در جامعه یک خطر و تهدید جدی است.اگر خردورزی در جامعه تعطیل شود و اندیشه گریزی رواج یابد،ضلالت و گمراهی و فساد بر جامعه مستولی خواهد شد.
وی در پایان این شعر شاعر حماسه سرای ایرانی، حکیم ابوالقاسم فردوسی در علل و اسباب فروماندگی در هزار سال قبل را خواند که:

نهان گشت آئین فرزانگان                  پراکنده شد نام دیوانگان
هنر خوار شد،جادویی ارجمند         نهان وامستی، آشکارا گزند
شده بر بدی دست دیوان دراز        ز نیکی نبودی سخن جز به راز
چو دشمن گرامی شود،دوست خوار      به ناچار پیش آید این روزگار
همی دان که گرما  خرد می داشتیم       چنین روزگاری نمی داشتیم."

تابش خاطر نشان کرد:خداوند همه ما را در حرکت بر مدار عقلانیت و خردورزی موفق دارد و خیرات و برکات خویش را بر ملت شریف ایران جاری سازد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا