ابوالقاسم شعشعي

ابوالقاسم شعشعي

حضور مسئولانه،کارشناسانه و موثر جناب آقای مهندس علی اکبر اولیا به نمایندکی مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی فرصت‌های مغتنم و گام‌های موفقی در پیشبرد اهداف کاری مجلس شورای اسلامی و نیز تلقی عمومی از نمایندگی مردم در مجلس پیمود که به اهم آن بدین شرح باید اشاره نمود:

  • فعال سازی حوزه نظارت مجلس بر امور اجرایی و تحقق مطالبات به‌حق مردم از مسئولان ذیربط با طرح سوال‌هاي به‌جا و منطقی از مسئولان این حوزه و نیز ارایه‌ي تذکرهاي لازم در موارد ضرور که ناشی از وفور زیر ساختهای صلاحیتی، مدیریتی و تجارب مفید کاری ایشان در طول سی سال خدمت صادقانه در دستگاه‌های اجرایی کشور بود.

  • تحقیق و تفحص که از ابزارهای اعمال نظارت بر حوزه‌ي اجرا بود،در دیدگاه ایشان به‌صورت جدی‌تر رخ می‌نمود که این امر نیز ناشی از دقت نظر، تسلط کارشناسانه امور و شناخت نقاط قوت و ضعف دستگاه‌های اجرایی بود و یارگیری خوب ایشان از عوامل هم نظر در مجلس توانست به این امر قوت خوبی ببخشد و قضاوت سالم و واقع بینانه به موکلان خود در این بخش ها ارایه دهد.

  • ارایه طرح‌های کلان نگر و نافع ملی به‌عنوان راهکارهای راهبردی در تهیه قوانین و ایجاد زمینه‌های فعال‌تر اجرایی در پیشبرد اهداف سند چشم‌انداز و همین‌طور مطالبات مردمی مثل طرح ایجاد وزارت ورزش و جوانان، و...و...

  • صراحت و شفافیت لازم در اتخاذ مواضع و عملکرد صادقانه در تعاملات مردمی و انتقال سریع و دقیق مشکلات و نیازهای مبرم آنان به مسئولان ذیربط و همراهی همه جانبه‌ي آنان در پیگیری امور تا رسیدن به نتیجه.

  • حضور فراگیر، شامل با اقشار مختلف حوزه نمایندگی و مشارکت در مجامع- محافل و مناسبت‌های گوناگون و بررسی نکته نظرها، پیشنهادهاي و راهکارهای رفع نگرانی‌های آنان.

  • توجه خاص به طیف های هدف به‌ویژه دانشجویان و نخبگان حوزه انتخابیه و ارایه طرح‌های پیش‌برنده و تعالی‌بخش فعالیت‌های علمی و پژوهشی آنان و توجه به نیازها و درخواست‌های اساسی و زیربنایی آنان.

  • عنایت به بنیه‌ي معنوی و تقویت ساختار و پیش‌نیازهای عملکرد این حوزه که برای نمونه می‌توان به ایجاد شاخه‌ي کارشناسی ارشد نهج البلاغه در دانشگاه یزد و تشویق و ترغیب انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی به نشست‌های علمی و پژوهشی.

  • و در نهایت این‌که جناب آقای اولیا توانستند در این دوره‌ي هشتم مجلس شورای اسلامی، با خوش تحرکی،یارگیری مطلوب، پیش‌قدمی در طرح مسایل و موضوعات روز، همراه با تحلیل‌های درست کارشناسی و ارایه راهکارهای مناسب در گره‌گشایی امور مرتبط،جایگاه اقتدار ملی و در راس امور بودن مجلس را محقق وارتقا بخشند، و نیز این‌که در زمره یکی از ده نماینده برجسته و پرتلاش و عامل به وظایف محوله مورد تقدیر ریاست و نمایندگان این دوره قرار گرفتند، سند افتخاری در «زبدگی» و «زیبندگی» ایشان و بالندگی و سرافرازی شهروندان حوزه ی انتخابیه در حسن انتخاب و اعتمادشان شد.

مزید توفیق و ارایه خدمت بی منتشان را در هر سنگر و هر فرصت، از خدای تعالی مسئلت می‌دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا