سيد محمد رضوي يزدي

نیاکان:سيد محمد رضوي يزدي:جامعه ما هنوز در زمینه شرح وظایف یک نماینده شناخت کافی را ندارد و شرایط و توقعات عمومی، نمایندگان را به سمت پیگیری امور اجرایی و عمرانی حوزه های انتخابیه سوق داده است؛ در حالی که نماینده مجلس وظایف بالاتری از جمله تصویب قوانین راهگشا و نظارت بر نهادهای کشور را بر عهده دارد.

در این بین وظیفه نظارت یک نماینده مجلس از اهمیت خاصی برخوردار است به این علت که نظارت نماینده به حوزه اجرا نیز مرتبط می شود و پیگیری هایی از قبیل افزایش اعتبارات یک حوزه می تواند از این دست باشد.

متاسفانه رفتار قوه مجریه در این هشت سال از امور کارشناسی در توزیع اعتبارات به دور بوده و گاهی اوقات به تشخیص های فردی وابسته بوده است و این معضل کار را برای برخی از نمایندگان که مداح دولت نیستند سخت کرده است؛ چراکه طبیعی است بودجه بیشتر به حوزه نمایندگانی تعلق گیرد که مجیزگوی دولت باشند.

یکی از صفات مهندس اولیاء این بود که وی نه مداح دولت و نه مجیزگوی بلکه منتقد دولت بود و این موجب صرف انرژی بیشتری از وی برای توزیع عادلانه بودجه استانی و احقاق حقوق مردم حوزه ی انتخابیه اش را می نمود و خوشبختانه ایشان در این زمینه قدم های خوبی در طول چهار سال نمایندگی برداشت.

مهندس اولیاء در این راستا سعی می کرد با استقلال رای و نظرش موجب ارتقاء جایگاه نمایندگی مردم شود و در جهت جذب بودجه های اختصاصی و تصویب طرح های زیربنایی استان تلاش کرد و موفق بود.

پاکی و صداقت مهندس اولیاء و پافشاری او بر حق و دوری از زد و بند های سیاسی و اداری از ویژگی های ممتاز دیگر ایشان بود و بنده بعنوان یکی از موکلانش امیدوارم در مراحل دیگر خدمت به مردم نیز موفق باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا