حجت الاسلام سید جلال یحیی زاده

نیاکان"حجت الاسلام سید جلال یحیی زاده:امور نمایندگی مجلس حوزه های مختلفی را در بر می گیرد و به همین دلیل یک نماینده می تواند خود را از بسیاری وظایف کنار بکشد یا بالعکس خود را در برابر آن ها مسئول بداند. نمایندگان در طول دوره در جلسات مختلفی از جمله در مجمع نمایندگان هر استان با یکدیگر همکاری و تبادل نظر دارند و این نشست و برخاست های مستمر موجب شناخت نظریات و شخصیت نمایندگان نسبت به یکدیگر می شود.

بنده در طول دوره نمایندگی در مجالس هفتم، هشتم و نهم با افراد متعددی همکاری داشته ام و از این رو باید اعتراف کنم مهندس اولیاء ویژگی اصلی یک نماینده که باید دور از نگاه کاسب کارانه و بده و بستانی باشد را داشت و انسانی موفق در این زمینه بود.

چراکه اگر نگاه غالب نماینده ای نگاه کاسب کارانه و بده و بستانی باشد، فعالیت او نمی تواند در جهت منافع مردم باشد.

اصولا برخی از نمایندگان در تصمیمات خود تمرکز اصلی را بر حوزه انتخابیه می گذارند ولی حقیقتا مهندس اولیاء اینگونه نبود و وقتی با فردی مواجه می شد که بخاطر شهر خود، موازین برنامه ریزی و بودجه را نادیده می گرفت، بشدت ناراحت می شد و خود نیز این موارد را رعایت می کرد.

باید با واقع بینی گفت او در نگاه به مسائل کلان و ملی و وقت گذاری برای مردم نمونه بود و نظم و انضباط و بیشترین حضور فعال را جلسات صحن علنی و  بررسی طرح ها و لوایح در بین نمایندگان استان یزد داشت. و وقتی در هفته ای که مجلس برای سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه قرار داده بود برخی با توجیهاتی از حضور در جلسه مجمع نمایندگان با مسئولین اجرایی امتناع می کردند، می گفت: آیا ما نباید یک روز از هفته را برای حل مشکلات مهم و فراگیر مردم در نظر بگیریم؟

مهندس اولیاء با ثبات قدم، آرامش، سرافرازی و سلامت از نمایندگی مجلس کناره گیری کرد و این درحالی است که کمتر کسی حاضر میشد پس از چهار سال شخصاً نسبت به این مهم اقدام کند.

امیدوارم ایشان در سایر مراحل خدمتگزاری به مردم همچون دوره نمایندگی مجلس توفیق یابد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا