سید حمید کلانتری

نیاکان "سید حمید کلانتری*مهندس اولیاء در طول دوره نمایندگی یک شخصیت متعادل، منطقی و صاحب تحلیل روشن از نقش مجلس بود،  و مهمترین نقشی که در این رابطه داشت توجه به بحث های کارشناسی و درنظر داشتن منافع ملی بود.

 

آقای اولیاء سعی کرد در تنظیم قوانین و مقررات و بحث های نظارتی همچون سوال از مسئولان و پیشنهاد تحقیق و تفحص ها نقش خود را به خوبی در سطح ملی ارائه کند.

رفتار اخلاقی متاثر از ادب و فرهنگ دینی نماینده مردم یزد در هشتمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی،  مهمترین ویژگی ایشان است. آقای اولیاء به رغم پاره ای از بی مهری ها که از سوی برخی افراد احساسی و ماجراجو ایجاد می شد، از مدار اخلاق و ادب خارج نشد و کینه جویانه برخورد نمی‌کرد.

مهندس اولیاء یک چهره ی اصلاح طلب متعادل در درون مجلس بود و  اصلاح طلبی بود که در بسیاری از مواضع اخلاقی و رفتاری خود اصولگرای معتقد بود؛ چهره های اصولگرای منصف برای ایشان احترام خاصی قائل بودند و ایشان را شخصی متعهد نسبت به انقلاب و راه امام می شناختند.

آقای اولیاء همچنین یک نقش دلسوزانه و موثر در حوزه های مختلف استان داشت و تلاش خود را این زمینه صادقانه انجام داد. ایشان مسئولیت‌های خود را در قبال مردم پس از اخذ رای فراموش نکرد و با اعتقاد قلبی به پاسخگویی در برابر مردم سالم زندگی کرد و  به دنبال بهره برداری از امکانات غیرقانونی دوره نمایندگی نبود.

اظهارنظر های شجاعانه و صادقانه آقای اولیاء ستودنی است . او از مواضع اصولی اصلاح طلبان دفاع می کرد و نقطه برجسته آن عدم حضور وی در انتخابات بود.

آقای مهندس اولیاء به رغم مقبولیت و اقبال عمومی مردم، وقتی دید خط مشی اصلی آقای خاتمی و اصلاح طلبان معرفی نکردن کاندیدا در انتخابات است، صادقانه با آنان همراهی نمود، از کاندیداتوری مجدد عبور کرد و یک نگاه خدمتگزار صادق را از خود در اذهان مردم باقی گذارد و حاضر نشد به هر قیمتی جایگاه نمایندگی را حفظ کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا