نماینده یزد خواستار تعین تکلیف وضعیت تکیه امیر چخماق و خیابان دسترسی به مسجد جامع کبیر شد

یزدفردا :در سفر یک روزه علویان صدر معاون سازمان میراث فرهنگی کشور به استان یزد ابنیه و بافت تاریخی یزد با حضور نماینده مردم یزد مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

مهندس اولیاء در بازدید این هیأت از مسجد جامع کبیر اظهار داشت: بازدید کنندگان و اهالی و کسبه این مسجد مدتهاست دچار مشکلات زیادی هستند و خیابان دسترسی مسجد جوابگوی ترافیک این خیابان نیست و ضروری است که راهکارهای اساسی توسط مسئولین ذیربط اندیشیده شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس لزوم تعین تکلیف برای میدان و چهارراه امیر چقماق را مورد تأکید قرار داد و افزود، این بنای تاریخی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و لازم است دستگاههای مسئول از جمله مسکن و شهرسازی، شهرداری و مسکن سازان با همکاری استانداری تصمیم گیری نمایند تا این میدان نقش کلیدی خود را باز یابد.

نماینده مردم یزد در ادامه بازدید هیأت از محل سابق کارخانه سعادت نساجان ، فضای معماری کارخانه را برای فعالیت های نمایشگاهی ، اقتصادی و احداث موزه یزد حائز اهمیت دانست و خواستار تحقق مصوبات سفرهای دولت برای احیای این کارخانه گردید.

مهندس علویان صدر نیز با تأکید بر هویت فرهنگی و میراثی ابنیه وبافت تاریخی استان یزد همکاری و تعامل همه دستگاهها را برای انجام مصوبات سفر خاطرنشان ساخت و آمادگی سازمان میراث فرهنگی را برای احیاء این ابنیه تاریخی اعلام کرد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا