روایت نماینده یزد از جلسه سوال از رییس جمهور در کمیسیون عمران:


گفتند رئیس جمهور می گوید قانون را قبول ندارم، ما هم به مترو پول ندادیم


 در جلسه بررسی طرح سوال از احمدی نژاد در مورد اعتبارات مترو، بین معاون پارلمانی دولت و معاون حقوقی وی اختلاف جدی ایجاد شد، تا جایی که معاون حقوقی احمدی نژاد می گوید حق با نمایندگان است و دولت باید قانون را اجرا می کرده و معاون پارلمانی برعکس اصرار داشته حق با احمدی نژاد است و مصوبه مجلس قانونی نبوده است و اجرا نکرده ایم.



علی اکبر اولیاء، نماینده کمیته سوال کننده از رییس جمهور در کمیسیون عمران مجلس از جزئیات جلسه دیروز بررسی طرح سئوال از احمدی نژاد در این کمیسیون خبر داد.


وی در گفت و گو با بازتاب امروز، گفت: معاون پارلمانی رئیس جمهور به صراحت گفت: چون آقای احمدی نژاد معتقد است مصوبه مجلس قانونی نیست و بر سر لج بازی این مصوبه را به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستادید، این قانون را در دولت اجرا نکردیم.


یک محور طرح سوال از احمدی نژاد در کمیسیون عمران، عدم پرداخت اعتبارات مصوب متروی تهران از صندوق ذخیره ارزی بوده است؛ مصوبه ای که مجلس با مخالفت شورای نگهبان آن را به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاد و با تایید مجمع تشخیص مصوبه مجلس به عنوان قانون به دولت ابلاغ شد.


به گفته اولیاء ، در جلسه بررسی علت اجرا نشدن این قانون توسط دولت در کمیسیون عمران، میر تاج الدینی معاون پارلمانی دولت گفته است: آقای احمدی نژاد می گوید این مصوبه مجلس غیر قانونی است و اجرایش نباید کرد. دولت هم بنابر دستور رئیس جمهور مصوبه را اجرا نکرد.


اولیاء افزود: این جملات یعنی عین بی قانونی .


البته معاون حقوقی احمدی نژاد بر خلاف میر تاج الدینی گفته است، حرف طراحان سئوال را قبول دارد و وقتی مصوبه مجلس در روزنامه رسمی چاپ شده، یعنی قانون و دولت موظف به اجرای آن بوده است .


دکتر فاطمه بداغی در این جلسه گفته است: حالا ممکن است دلیل اجرا نشدن، خالی بودن حساب ذخیره ارزی باشد، اما در این که این مصوبه لازم الاجرا بوده بحثی نیست.


البته معاونین وزیر اقتصاد هم این توجیه را آورده اند که چون پول در حساب ذخیره ارزی نداشتیم، به متروی تهران پول ندادیم.


نماینده یزد گفت: جواب ها که در کل قانع کننده نبود؛ بااین حال پاسخ ها را به تیم طراح سئوال از رئیس جمهور می دهیم تا در این باره نتیجه گیری نهایی شود.


گفتنی است در این جلسه دو معاون وزیر اقتصاد ، معاون پارلمانی احمدی نژاد و هم چنین معاون حقوقی رئیس جمهور حضور داشتند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا