اولیاء در پاسخ به سوال خبرنگار:رسانه های اصولگرا با حالت تهاجمی ای که دارند، هم با آمدن اصلاح طلبان مشکل دارند و هم با نیامدنشان!

یزدفردا:علی اکبر اولیاء نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات برخی اصولگرایان که از حضور سازماندهی شده و چراغ خاموش اصلاح طلبان در انتخابات آتی مجلس خبر داده بودند، گفت: این ادعا اصلا صحت ندارد، از آنجایی که از این موضوع اطلاع دقیق دارم، با قاطعیت این مسئله را رد می کنم.

 


به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا " اولیاء در ادامه گفت: اصولگرایان این حرف ها را می زنندتا تنور بازار انتخابات را داغ کنند در حالیکه به عنوان مثال در شهر یزد کسی از بین دوستان و نزدیکان ما انگیزه حضور و رقابت انتخاباتی را نداشته و آنهایی که نام نویسی کردند، بدون ارتباط تشکیلاتی وارد این صحنه شدند و این اقدام آنها بدون هر گونه کار تشکیلاتی و صرفا با تکیه بر نزدیکان آن افراد بوده است.

 


بنظر می رسد که تعداد کاندیداها در این دوره کمتر از هشتمین دوره انتخابات خواهد بود و حضور اصلاح طلبان به طور محسوسی کاهش پیدا کرده است. این نماینده عضو فراکسیون خط امام مجلس که خود نیز برای انتخابات دور نهم کاندیدا نشده است، با اشاره به عدم حضور برخی اصلاح طلبان گفت: قطعا در این دوره به اندازه دوره های گذشته شور و رقابت انتخاباتی بین گروه ها و احزاب سیاسی مطرح وجود نخواهد داشت، چون افراد به صورت فردی کاندیدا شده اند و تشکیلات و سازماندهی خاصی وجود ندارد.

 


اولیاء با اشاره به تصمیمات بزرگان اصلاح طلب مبنی بر عدم حضور در انتخابات گفت: بزرگان اصلاح طلبان بر اساس استدلال هایی که داشتند، این تصمیم را گرفتند چرا که آنها معتقدند برای حضور در انتخابات نباید بیش از حد هزینه کرد. امروز شرایطی ایجاد شده است که رسانه های اصولگرایان هر دو حالت را محکوم می کنند، در واقع آنها با حالت تهاجمی ای که دارند، هم با آمدن اصلاح طلبان مشکل دارند و هم با نیامدنشان!

 


علی رغم آنچه که این نماینده مجلس عنوان کرده است، برخی از نمایندگان فراکسیون اقلیت مجلس برای انتخابات پیش روی مجلس نام نویسی کرده و کاندیدا شده اند. اولیاء در پاسخ به خبرنگار آتی نیوز که این موضوع را به وی یادآوری کرده بود، گفت: اصلاح طلبان اعلام کرده بودند که ما به صورت جریانی و سازماندهی شده وارد انتخابات نخواهیم شد اما اگر فردی می تواند بار نمایندگی مردم را به دوش بکشد، در میدان رقابت حاضر شود. البته فکر می کنم حضور در مجلسی که اصولگرایان تندرو در آن میدان داری می کنند، شهامت و اعتماد به نفس بالایی می خواهد.

 


این عضو فراکسیون خط امام (ره) مجلس همچنین درباره عدم نام نویسی خود برای انتخابات پیش رو گفت: در ابتدا فارغ از تصمیماتی که اصلاح طلبان داشتند، از خودم پرسیدم که آیا در این شرایط می توانم به سوگندی که یاد می کنم پایبند باشم و از حقوق مردم دفاع کنم؟ از سوی دیگر اصولگرایان هم چندان تمایلی به حضور کاندیداهای اصلاح طلب نداشتند، مصداق این موضوع اظهارات آقای زاکانی بود که خواستار پایان روند حضور نمایندگان اصلاح طلب یزد در مجلس شده بود ! و مسئله مهم دیگر اینکه اصلاح طلبان هم تصمیم به عدم حضور گرفتند. بنابراین در مجموع به این نتیجه رسیدم که در حال حاضر تکلیفی برای به دوش کشیدن کار نمایندگی مجلس را ندارم.

 


وی البته تاکید کرد: البته این عدم حضور به معنای تحریم انتخابات نیست و هر جا که احساس کردیم فردی لایق نمایندگی است، باید به او رای بدهیم.

 


علی اکبر اولیا در عین حال که معتقد است فراکسیون خط امام می توانست تأثیر گذاری بیشتری داشته باشند به دفاع از مشی اعتدال گرایانه این فراکسیون پرداخت و تصریح کرد: اکثر قریب به اتفاق اعضای فراکسیون اقلیت مجلس هشتم مشی اعتدالی داشتند و سعی کردندحول منافع ملی با اکثریت همراهی کنند که تا اندازه زیادی در این کار موفق بودند، به نوعی که در برخی مواقع خط مشخصی در رای دادن ها و اظهار نظر کردنشان دیده نمی شد تا جایی که در برخی موارد اصولگرایانی مثل آقایان توکلی و مطهری جور اصلاح طلبان را می کشیدند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا