اولیاء : گزارش کمیسیون اصل 90 یک مانور سیاسی بود

عضو هیات تحقیق و تفحص از طرح سهام عدالت از عدم ارائه گزارش از سوی دولت خبر داد.


علی اکبر اولیا  در این زمینه گفت: همانطور که در نامه تقاضای تحقیق و تفحص از پرداخت سود سهام عدالت آمده است محورهای این تحقیق و تفحص مشخص شده است.


وی افزود: سوالاتی در زمینه علت پرداخت سود پیش از مشخص شدن میزان آن و همچنین زمان پرداخت سود مورد نظر که پیش از برگزاری انتخابات ۱۳۸۸ بوده است وجود دارد که گزارش دولت در این زمینه هنوز به دست هیات تحقیق و تفحص نرسیده است.


نماینده یزد و صدوق همچنین درخصوص گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره حوادث پس از انتخابات گفت: این گزارش یک مانور سیاسی بود که تاثیر مثبت یا منفی آن بر حضور مردم در انتخابات پیش روی مجلس مشخص نیست.


علی اکبر اولیا با بیان اینکه این گزارش با شتابزدگی اماده شده بود خاطرنشان کرد: قرائت این گزارش در صحن مجلس برای ما جای ابهام داشت که گویا در کمیسیون اصل ۹۰ نیز درباره قرائت ان رای گیری نشده بود از سوی دیگر علاوه بر ناقص بودن این گزارش ایرادات شکلی نیز به نحوه قرائت وارد است.
وی تصریح کرد: این گزارش در زمانبندی برنامه صحن نیز نیامده بود و این درحالی است که گزارش تحقیق و تفحص از برنامه چهارم زمان بسیار زیادی در نوبت بود و از طرف دیگر همین حالا نیز نزدیک به چهار گزارش با استناد به ماده ۲۳۳ آئین نامه در کمیسیون اصل ۹۰ وجود دارد که به جای ۱۰ روز رسیدگی ۸ ماه زمان صرف شده است.

منبع :ایلنا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا