علی اکبر اولیاء نماینده یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحث اخیر پیرامون حضور اصلاح طلبان در انتخابات آتی مجلس ........

عضو فراکسیون اقلیت تشریح کرد:

چگونگی حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات-مجلس نهم:126


اگر در مجلس نمایندگان گرایش های موجود در جامعه حضور داشته باشند ، این نمادی از عصاره فضائل ملت است و در غیر این صورت ، مسئولیتها و عواقب بسیاری از کارها بر عهده طیفی است که بدون رقیب وارد مجلس می شوند


علی اکبر اولیاء نماینده یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحث اخیر پیرامون حضور اصلاح طلبان در انتخابات آتی مجلس ،گفت: هرچند که بحث درباره چگونگی حضورمان همچنان ادامه دارد ، اما در کل به این نتیجه رسیده ایم که اصلاح طلبان فعالیت انتخاباتی تشکیلاتی و هماهنگ و ارائه لیست نخواهند داشت، ولی هرکس که می خواهد به صورت فردی در این امر مشارکت کند.


عضو فراکسیون خط امام ره (اصلاح طلبان) مجلس شورای اسلامی افزود: کسی از برگزار کنندگان و مسئولان مربوطه از ما اصلاح طلبان نخواست در انتخابات مشارکت داشته باشیم.


علی اکبر اولیاء ادامه داد: حضور ما در انتخابات الزاماتی دارد ؛ ما زمانی می توانیم انتخابات کاملی بر گزار کنیم ، که مجلس نمادی از وحدت ملی باشد و نمی توان تنها به حضور یک طیف در انتخابات مجلس اکتفا کرد.


وی افزود: منتخبین تهران در دور هفتم و هشتم غالبا از یک سلیقه خاص سیاسی بودند که هیچ تناسبی با نظر اکثریت مردم نداشتند؛ باید به این مساله پایبند باشیم که نماد مردمی بودن مجلس حفظ شود و ساز و کار این انتخابات باید به گونه ای باشد که طیف قابل توجهی از جامعه از داشتن نماینده در مجلس کنار گذاشته نشوند.


اولیاء گفت: کسانی که مطمئنا دلسوز نظامند و رهبری و نظام را قبول دارند ، باز هم با ساز و کارهای رسمی و بعضا غیر رسمی از حضور در انتخابات حذف شده و می شوند؛ با این اوضاع چگونه باید به دنیا نشان داد که در مجلس ما مردم سالاری تحقق کامل دارد؟


وی افزود: اگر در مجلس نمایندگان گرایش های موجود در جامعه حضور داشته باشند ، این مجلس نمادی از عصاره فضائل ملت است و در غیر این صورت ، مسئولیتها و عواقب بسیاری از کارها بر عهده طیفی است که بدون رقیب وارد مجلس می شوند.


عضو فراکسیون اقلیت مجلس هشتم گفت: بنده شخصا تمایل و آمادگی برای شرکت در انتخابات ندارم ، البته هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته ام.


وی افزود: بنا بر فرمایشات امام (ره) نباید با مجلس و انتخابات قهر کرد و تا آنجا که راه دارد ، باید حضور داشت و مشارکت کرد ، لیکن به خاطر چالش های موجود، هنوز به نتیجه نرسیده ام.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا