اولیاء نماینده یزد:آیا وقت آن نرسیده که وزیر کار پاسخگو باشد !


نماینده مردم یزد در مجلس هشتم مسئولیت انفجار اخیر کارخانه فولاد غدیر یزد و کشته شدن چند تن از کارگران زحمتکش این کارخانه را متوجه وزیر کار خواند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی اکبر اولیا در واکنش به انفجار اخیر این کارخانه در یزد اظهار داشت: این نخستین بار نیست که شاهد وقوع چنین اتفاقات ناخوشایند و ناگواری هستیم اما بالاخره باید یک جا این اتفاقات خاتمه یابد.


نماینده مردم یزد در مجلس هشتم افزود: مسئولین استانی با تشکیل هیاتی در پی بررسی علل وقوع این رخداد ناگوار هستند ولی از ظواهر امر چنین بر می‌آید که فقدان دستور العمل ایمنی مناسب و عدم نظارت کامل موجب بروز چنین فاجعه‌ای شده است.


وی در ادامه افزود: شنیده‌ها حاکی از آن است که ناخالصی‌های موجود در قراضه‌ها باعث شده تا مواد مذاب فوران کرده و به اطراف ریخته شود و این یکی از دلایل انفجار و کشته شدن کارگران است.


اولیا استفاده از ضایعات جنگی در کوره‌های ذوب را غیر متحمل ندانست و اشاره کرد: اگر چه هنوز علت دقیق این فاجعه روشن نیست اما بدون شک کم دقتی و لحاظ نکردن شرایط ایمنی از اشتباهاتی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.


این نماینده مجلس با بیان اینکه «از وزیر کار در این باره سوال پرسیده می‌شود» اظهار داشت: بنا به گفته نمایندگان شهرستانهای مختلف استان یزد، این چندمین باری است که در این استان شاهد وقوع چنین حوادثی بوده‌ایم البته تکرار آن در دیگر نقاط کشورمان نیز تجربه شده است با این همه آیا وقت آن نرسیده که وزیر کار در این باره پاسخگو بوده و مسئولیت امر را بپذیرد.


علی اکبر اولیا ضمن ابراز همدردی با خانواده کارگران متوفی از عزم مجلس برای پیگیری این مورد به منظور جلوگیری از رخدادهای ناگوار این چنینی در آینده سخن گفت.


او تاکید کرد: اگر چه بار اول نبوده ولی تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا با ملزم کردن مسئولان دیگر شاهد تکرار شدن تجربه‌های تلخ این چنینی نباشیم.

در حالی که تعداد قر بانیان به 17 نفر رسید


بازدید نماینده مردم یزد از بیمارستان سوانح سوختگی و ملاقات با مصدومین و خانواده ها


مهندس علی اکبر اولیاء ضمن بازدید از بیمارستان سوانح سوختگی شهید صدوقی با مصدومان حادثه و مسئولین و کادر پرستاری بیمارستان گفتگو کرد و همچنین مشکلات مصدومان حادثه را از خانواده های آنان که در بیمارستان حضور داشتند جویا شد.


این نماینده مجلس پس از استماع مشکلات مصدومان و ارائه گزارش مسئولین بیمارستان تاکید کرد دانشگاه علوم پزشکی باید این آمادگی را داشته باشد تا در مواقع اضطراری ظرفیت خود را برای پذیرش و خدمات رسانی به مصدومان اینچنینی به چند برابر افزایش دهد.


وی اظهار امیدواری کرد مسئولان ارشد استان بویژه دانشگاه علوم پزشکی یزد در این زمینه راهکارهای مناسب را در نظر بگیرند.


علی اکبر اولیاء همچنین از خدمات پرسنل بیمارستان سوانح سوختگی یزد تقدیر کرد.

مديركل پزشكي قانوني استان يزد از افزايش آمار كشته شدگان حادثه كارخانه فولاد غدير يزد خبر داد.

 دکتر سليمانپور آمار نهايي كشته شدگان حادثه فولاد غدير يزد را در حال حاضر 17 نفر اعلام و اضافه کرد :جليل مكارم فرزند محمدعلي، بهروز علي چشم برزمين فرزند علي باز و سيد مسعود هاشمي فرزند سيد منصور سه نفری هستند که دیروز و امروز بر اثر شدت سوختگی جان خود را از دست دادند.


گفتنی است از حادثه انفجار دیگ ذوب کارخانه فولاد غدیر در روز 21 آذر ماه تنها دونفر در بیمارستان به سر می‌برند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا