شرط اولیاء برای انصراف از ادامه طرح سوال:وزیر ارتباطات هر ۶ ماه یکبار گزارشی از خدمات تلفن همراه به مردم ارائه کند

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در نشست علنی امروز مجلس، علی‌اکبر اولیا در توضیح سوال خود از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصریح کرد: امروزه تلفن همراه جایگاه مهمی در دنیای ارتباطات دارد و روزانه خدمات آن افزایش می‌یابد.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مردم باید از حقوق خود مطلع باشند و نمایندگان باید از حقوق مردم دفاع کند، افزود: باید برای دفاع از حقوق مردم تلاش کنیم.

وی ادامه داد: کمتر از ۲۰ سال از عمر تلفن همراه می‌گذرد و با حضور ایرانسل فضای رقابتی ایجاد شده است اما تا حد مطلوب فاصله داریم و تفاوت قیمت فراوانی میان ارائه‌دهنده وجود دارد.

اولیا با بیان این که گزارش کیفیت خدمات تلفن همراه باید در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: حذف هزینه مکالمات کمتر از سه ثانیه گامی مناسب برای ارائه کیفیت مناسب بود.

وی با بیان این که مردم باید در جریان موضوع خدمات تلفن همراه باشند، تصریح کرد: روند ارائه خدمات رو به رشد است اما روند روبه رشد ایرانسل مناسب نیست.

اولیا ادامه داد: شواهد موجود نشان می‌دهد که خدمات تلفن همراه تا حد استاندارد فاصله دارد.

وی با بیان این که قرار بوده است برای روستاهای بالای هزار نفر خدمات تلفن همراه ارائه شود، گفت: تاکنون این اتفاق رخ نداده است اما باید اجرایی شود.

این نماینده مردم در مجلس هشتم با بیان این که یکی از موارد قابل توجه موضوع پیامک است، یادآور شد: عدم ارائه خدمات در این زمینه موجب می‌شود که مردم برای اطلاع‌رسانی به روش‌های قدیمی رجوع کنند.

اولیا افزود: از تمام متخصصان و دانشجویان می‌خواهم که کیفیت تلفن همراه را افزایش دهند و از حقوق مردم دفاع کنند.

وی با بیان این که باید براساس سند چشم‌انداز در سال ۱۴۰۴ به رتبه نخست منطقه برسیم، تاکید کرد: باید اقدام‌های مناسب به اهداف خود در زمینه ارتباطات برسیم.

اولیا با بیان این که اپراتور سوم باید در سال گذشته به بهره‌برداری می‌رسید، گفت: وزیر ارتباطات و فناوری باید در این زمینه پاسخگو باشد.

اولیا با بیان این که خدمات تلفن همراه در کردستان و کرمان رضایت بخش نیست، تصریح کرد: وزیر باید گزارش‌ها را با دقت بررسی کند.

وی با بیان این که امیدوارم فضای رقابتی در مخابرات گسترده شود، افزود: از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می خواهم که گزارش‌هایی از خدمات تلفن همراه را هر ۶ ماه یکبار ارائه کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: اگر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هر ۶ ماه یکبار گزارشی از خدمات تلفن همراه به مردم ارائه کند از پیگیری موضوع انصراف می‌دهم که با موافقت وزیر همراه شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا