اولیاء با اشاره به شعار عدالت محوری دولت:شصت درصد جمعیت استان ساکن در شهر یزد فقط بیست درصد از بودجه استان را به خود اختصاص داده است!

به گزارش  واحد دریافت خبر یزدفردا : نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان یزد كه با حضور جمعی از مدیران و نمایندگان دستگاه ها در محل فرمانداری یزد تشكیل شد، گفت: باید بر اساس شعار عدالت محوری دولت نهم و دهم سهم شهریزد از بودجه های استانی بیشتر باشد كه متاسفانه تاكنون اینگونه نبوده است .


وی ادامه داد: یزد در بحث سرانه تربیت بدنی، فرهنگی و آموزش و پرورش عقب گرد داشته است و آمار و ارقامی كه اعلام می شود دلسرد كننده بوده و قابل قبول نیست.


نماینده مردم یزد و صدوق گفت: امیدوارم مسوولان و مدیران ادارات و نهادها با پیگیری نسبت به جذب بیشتر اعتبارات و تخصیص كامل آنها اقدامات بیشتری انجام دهند.


فرماندار یزد نیز در این نشست گفت: با توجه به آنكه 60درصد جمعیت استان یزد، بیش از 50درصد صنعت استان، 55درصد جمعیت دانش آموزان استان، بیش از دو هزار كشت گلخانه ای در یزد واقع است، متاسفانه اعتبارات تخصیصی بر این اساس نیست.


وی ادامه داد: این در حالیست كه بالای 50درصد فعالیت های مهم صنعتی، فرهنگی و اقتصادی در شهر یزد واقع شده است.


در ادامه فرماندار یزد گفت: هرچند در سال جاری 3درصد اعتبارات افزایش یافته است، اما بازهم كافی نیست و امیدواریم مسوولان استان مساعدت كنند تا با افزایش اعتبارات بتوانیم خدمت رسانی بهتری به مردم داشته باشیم.


سیفی در ادامه ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت مولی الموحدین حضرت علی(ع) گفت: برای بزرگداشت روز قدس در یزد تمهیدات لازم اندیشیده شده و در طول مسیر راهپیمایی نیز ایستگاه هایی فرهنگی و خدمات رسانی ایجاد خواهد شد.


وی در ادامه با اعلام اینكه در پایان سال جاری طرح آمارگیری نفوس و مسكن همزمان با سراسر كشور در یزد نیز اجرایی می شود گفت:731نفر برای اجرای این طرح در یزد به كارگیری خواهند شد و افراد متقاضی می توانند با مراجعه به سایت آمار نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.


فرماندار یزد در پایان با اعلام اینكه در اسفندماه سال جاری انتخابات مجلس را در پیش داریم گفت: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات با شكوه به صورت مرحله مرحله در حال اجراست و دومین مرحله آن با استعفای متقاضیان كارمند انجام شد و در مرحله بعد از سوم دیماه 90 ثبت نام كاندیداها انجام خواهد شد .


سیفی در پایان از تمامی دستگاهها درخواست کرد تا با همكاری و تعاملی كه با فرمانداری یزد خواهند داشت، همچون گذشته شاهد برگزاری انتخاباتی با شكوه باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا