شورای گفت وگو فرصتی برای حمایت همزمان از مصرف کننده و تولید کننده
اولیاء: مردم نباید در تهیه کالاهای ضروری با مشکل روبرو شوند

یزدفردا:عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تنظیم بازار و کنترل بر واردات را ۲ لبه تیغ حمایت از مصرف‌کننده و تولید کننده خواند و گفت: شرایط نباید به‌گونه‌ای باشد که واردات کالا برای تنظیم بازار تولید کننده را متضرر کند یا سیاست‌های حمایتی از تولید موجب انحصار در بازار و ایجاد مشکل برای مردم در دسترسی به کالاهای ضروری شود.


"علی اکبر اولیا " با انتقاد از شیوه فعلی تنظیم بازار گفت: دولت در شیوه فعلی هر زمان که احساس کمبود در بازار می‌کند و یا افزایش قیمتی در برخی کالاها روی می‌دهد درهای کشور را برای واردات باز می‌کند، حال آنکه در برخی موارد ایجاد کمبود در بازار تصنعی است و از سوی برخی افراد سودجو برای دستیابی به واردات برنامه‌ریزی می‌شود.


نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مردم نباید در تهیه کالاهای ضروری و نیازهای اساسی خود با مشکل مواجه باشند اما این به معنای باز کردن گمرک کشور به روی محصولات خارجی و صرف درآمدهای نفتی کشور برای واردات نیست.


شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت، فرصتی برای حمایت همزمان از مصرف کننده و تولید کننده


عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه قانون برنامه پنجم توسعه طرح ایجاد شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولت را پیش‌بینی کرده و این شورا در حال حاضر فعال است، تأکید کرد: شورای گفت وگو که در آن تولیدکنندگان بخش خصوصی، تشکل‌های بازرگانی و دولت حضور دارند، بهترین امکان برای حمایت همزمان از تولیدکننده و مصرف کننده و نظارت بر بازار و واردات است.


وی همچنین افزود: این شورا به دولت و بخش خصوصی امکان می‌دهد تا انتظارات و مشکلات خود را با یکدیگر در میان بگذارند و با برنامه‌ریزی دقیق برای واردات، مانع از کمبود کالا در بازار و یا اشباع بازار شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا