خلیلیان در صحن علنی به سئوال نماینده یزد پاسخ می‌دهد

وزیر کشاورزی در سراشیبی استیضاح

.......

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سئوال از وزیر کشاورزی در باره عدم حمایت مؤثر از تولید داخلی در برابر واردات محصولات خارجی در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس قرار گرفت.

"علی اکبر اولیاء" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت در باره سئوالش از وزیر جهاد کشاورزی توضیح داد: سئوال از صادق خلیلیان در باره عدم حمایت مؤثر این وزارتخانه از تولیدات داخلی در برابر واردات محصولات خارجی پس از بحث و بررسی در کمیسیون کشاورزی، در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس قرار گرفت.


نماینده مردم یزد و صدوق در ممجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان مجلس به طور مستمر از عدم امکان عرضه محصولات مختلف کشاورزی نظیر برنج ،سیب ،صیفی جات و ... و از طرف دیگر عرضه بی رویه و گسترده محصولات خارجی گلایه دارند، اما متأسفانه این روند نامتوازن همچنان ادامه دارد.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: شرایط به حدی سخت است که کشاورزان ادامه کار را غیرممکن توصیف می‌کنند و چاره‌جویی نکردن بر این مسند می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری به تولیدات کشاورزی وارد کند.


وزیر کشاورزی در کمیسیون کشاورزی


اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در نشست روز سه‌شنبه 30 فروردین میزبان وزیر جهاد کشاورزی خواهند بود، تا صادق خلیلیان را در یکی از سخت‌ترین روزهای کاری وی برای پاسخ‌گویی به 13 مورد سئوال مطرح شده از سوی 13 نماینده مجلس، همراهی کنند.


در نشست روز سه شنبه وزیر جهاد کشاورزی باید از ساعت 14 با حضور در دفتر کمیسیون کشاورزی پاسخگوی سوال‌های "سیدنجیب حسینی"نماینده مردم مینودشت در دو مورد، "سیدمهدی صادق"نماینده مردم آستانه اشرفیه در یک مورد، "یعقوب جدگال" نماینده مردم چابهار در دو مورد، "مصطفی مطورزاده" نماینده مردم خرمشهر در یک مورد، "محمدرضا رضایی" نماینده مردم جهرم در یک مورد، "محمدحسین فرهنگی" نماینده مردم تبریز در یک مورد و "احمد علی کیخا" نماینده مردم زابل در سه مورد باشد.


همچنین در این نشست وزیر جهاد کشاورزی باید پاسخگوی سئوال مشترک مشترک محمودزاده، کرمی و محمدی نمایندگان مردم مهاباد، سنندج و سردشت و سؤال مشترک اقبال محمدی، محمودزاده و پرتوی، نمایندگان مردم مهاباد، مریوان و سنندج باشد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا