برگ زرین دیگری بر عملکرد نایب رئیس کمیسون کشاورزی مجلس: تقدیر رهبری معظم انقلاب اسلامی از کمیسون کشاورزی مجلس(رجائی و اعضاء کیمسیون)

مهندس عباس رجایی رئیس کمیسون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:در جمع پر شور مردم چاهک از توابع شهرستان خاتم اظهار داشت  بنده مدت 4 سال است که به طور مستقیم  و مستمر با مهندس فرهمند در مجلس وکمیسسون  کشاورزی همکار هستم از آنجا که وی  فردی صادق ،پر تلاش و  علاقه مند به خدمت به مردم است و تخصص وی  در زمینه کشاورزی تناسب بسیار خوبی بین کشاورزان و شرایط اقتصادی حوزه انتخابیه خود فراهم کرده است. پیگیری های شدید مهندس فرهمند در تصویب قوانین مرتبط با کشاورزی  بر هیچ کس پوشیده نیست .

وی گفت ،دلسوزی مهندس فرهمند و احساس مسئولیت و وقت گذاری او در بین نمایندگان زبانزد است توجه اقای فرهمند به مسائل و مشکلات کشاورزی و ارتباط مستقیم وی با تک تک مردم حوزه انتخابیه از نقاط قوت مهندس فرهمند میباشد و بنده نیز به لحاظ اینکه به عملکرد و صفات بسیار خوب و پسندیده  وی در خدمت گزاری به ملت شریف و ولایت مداری حوزه انتخابیه اش واقف هستم بر خود لازم دانسته که حمایت خود با حضور در جمع مردم کشاورز  و زحمت کش استان اعلام نمایم.

رئیس کمیسون کشاورزی تصریح کرد: تلاش های وی به همراه همکارانش در  کمیسون کشاورزی  مجلس شورای اسلامی بگونه ای بوده که مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است و ما خود بر این موضع می بالیم .

لازم به ذکر است که عباس رجایی برادر سه شهید  ونماینده مردم شریف اراک می باشد.

متن سخنان مقام  معظم رهبری به شرح زیر است:

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و اعضای «کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی»، بخش کشاورزی را به علت نقش آن در تأمین امنیت غذایی و ایجاد اشتغال، از مسائل درجه اول کشور برشمردند و خاطرنشان کردند: رفع خلأهای قانونگذاری در این بخش با همفکری مجلس و دولت، و نگاه کلان و جامع نگر، زمینه ساز ارتقاء جایگاه کشاورزی و برطرف شدن مشکلات آن می شود.

ایشان با اشاره به نقش مجلس در وضع قوانین مورد نیاز بخش کشاورزی خاطرنشان کردند:قانونی که تصویب می شود برای اجرا شدن است به همین دلیل باید از ابتدا امکان اجرایی شدن قانون، براساس شرایط گوناگون، اقتضائات کشور و نگاه کلی، اصولی و همه جانبه ملاحظه شود و مدنظر قرار گیرد.

    

رهبر انقلاب اسلامی ضمن تشکر از تلاشهای کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی و تمجید از سطح علمی و کارآزمودگی اعضای کمیسیون خاطرنشان کردند: این کمیسیون ضمن اولویت بندی مسائل کشاورزی با اهتمام و جدیت موضوعات را پیگیری کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای رسیدن به نگاه اصولی در بخش کشاورزی را مستلزم تعامل و همکاری صمیمانه مجلس و دولت دانستند و افزودند:

 در بعضی از دوره ها، تصور غلطی وجود داشت که حتماً رویکرد دولت و مجلس، دو رویکرد جداگانه باشد و هرکدام از این دو قوه، استقلال خود را در نفی دیگری بدانند در حالیکه با رویکرد مشترک دولت و مجلس مسائل، حل می شود.

ایشان تأکید کردند: مصوبات مجلس به عنوان قانون، قطعاً مورد حمایت رهبری است و قانون هم باید عمل شود اما مجلس هم در مصوبات باید نیازهای دولت را مدنظر قرار دهد.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار بر یکپارچه سازی زمینهای کشاورزی، کم کردن هزینه تولید با مدرن سازی ابزارآلات و پیشبرد طرحها با نگاه علمی تأکید کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به هدفمندی یارانه ها و تدوین بسته حمایتی دولت از بخش کشاورزی خاطرنشان کردند: اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها حقاً و انصافاً از اقدامات بزرگ و شجاعانه دولت است و نباید با تمسک به برخی مشکلات آن را تضعیف کرد.
رهبر انقلاب اسلامی ضمن تشکر از تلاشهای کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی و تمجید از سطح علمی و کارآزمودگی اعضای کمیسیون خاطرنشان کردند: این کمیسیون ضمن اولویت بندی مسائل کشاورزی با اهتمام و جدیت موضوعات را پیگیری کنند.

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا