نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت گوشت مرغ ناشی از علل مختلفی است، گفت: در صورتی که دولت به وظیفه نظارتی خود به درستی عمل کند، می تواند قیمت گوشت مرغ را در بازار کنترل کند.

کاظم فرهمند در مورد علل افزایش قیمت گوشت مرغ گفت: گرانی خوراک مرغ، افزایش شدید قیمت گوشت قرمز و سواستفاده دلال ها از آشفته بازار فعلی موجب افزایش قیمت این کالای مورد نیاز مردم شده است.

نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه نظارت دولت بر بازار گوشت مرغ کمرنگ شده و همین موضوع گرانی اخیر این محصول را تشدید کرده است.

وی در مورد کاهش شدید ذخیره انبارها از خوراک مرغ گفت: بخش عمده ای از خوراک مرغ مانند سویا و ذرت وارداتی است و اعمال تحریم ها علیه ایران و افزایش قیمت ارز موجب شده که در ۳ ماه اخیر مشکلاتی در واردات و تأمین خوراک مرغ پیش بیاید.

فرهمند با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی می تواند افزایش تولید ذرت و سویا را در دستور کار قرار دهد، اظهار داشت: مسئولان این وزارتخانه می توانند با اجرای روش های نوین آبیاری کشاورزان را به افزایش سطح کشت ذرت تشویق کنند و با توجه به افزایش قیمت ذرت به طور قطع مسئولان از این مساله استقبال می کنند.

این نماینده مجلس هشتم افزود: با توجه به شرایط ایجاد شده در بازارهای جهانی و افزایش قیمت ذرت و سویا می توان کشت این محصولات را جایگزین کشت محصولات جالیزی کرد که نیاز آبی بالایی نیز دارند.

وی تأکید کرد: البته توسعه کشت ذرت و سویا نیازمند یک برنامه ریزی مدون و حداقل چهارساله توسط دولت است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه باید برنامه ریزی لازم برای واردات خوراک مرغ انجام شود، گفت: در حال حاضر به دلیل کمبود خوراک مرغ به تدریج مرغداری ها از چرخه تولید خارج می شوند که این موضوع زنگ خطر بزرگی برای تولید گوشت مرغ است./خانه ملت

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا