نماینده مردم 5 شهرستان استان یزد گفت: حمایت از تولید و حمایت از سرمایه های ایرانی تنها با همت تمامی مردم و مسئولان و استفاده بهینه از منابع کشور امکان پذیر است .

ابرکوه- سرپرستی یزد فردا:کاظم فرهمنداظهار داشت: به شرط آن که عقب ماندگی های موجود در بخش کشاورزی بر طرف شود کشاورزی می تواند محور اصلی برون رفت از تحریم ها باشد.
وی افزود:به تحقق پیوستن نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حمایت از تولید و سرمایه ایرانی تنها با همت عملی همگان و به خصوص مسئولان امکان پذیر است.
فرهمند در ادامه اظهار داشت:رهبری در بهترین زمان اقدام به این نامگذاری کرده اند و علت آن نیز تهدیدات و تحریم های بیگانگان است که امروز بیش از هر زمان دیگری در راستای تشدید فشار بر ایران صورت می گیرد.
وی در مورد نظر خود برای تحقق این شعار در بخش کشاورزی افزود:متأسفانه و علیرغم امکانات بالای تولید در بخش محصولات کشاورزی و همچنین 4 فصله بودن کشور از این امکانات استفاده بهینه نمی شود و قسمت عمده ای از برخی از مواداولیه مانند روغن نباتی از خارج از کشور وارد می‌شود.
فرهمند افزود: در مورد خوراک مرغ اعم از سویا، جو و ذرت که نیاز دامداری‌ها نیز هست و حتی بخشی از برنج مورد نیاز کشور نیز این مسئله صادق است.
وی تأکید کرد:تنها با برنامه ریزی صحیح و استفاده از امکانات موجود قادر به رفع این نیازها و تحقق نامگذاری امسال در بخش کشاورزی خواهیم بود.
فرهمند خاطر نشان کرد:البته با برنامه‌های ریزی های انجام شده از 10 سال قبل تاکنون در تولید گندم به خود کفائی رسیدیم ودر مواقعی نیز دچار مشکل شدیم که این مسئله می طلبد که با برنامه ریزی های دقیق تر و همچنین استفاده بهینه از منابع و امکانات گام های موثر تری برداشته شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا