کاظم فرهمند با بیان اینکه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس عملکرد رضایت بخشی در سال ۹۰ داشته است گفت: عملکرد این کمیسیون در سالی که گذشت به گونه ای بود که از سوی رئیس مجلس مورد تشویق قرار گرفت.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد عملکرد این کمیسیون در سال ۹۰ گفت: در این کمیسیون طرحها و لوایح مختلفی بررسی و تصویب شد که از شاخص ترین آنها می توان به طرح جامع منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اشاره کرد.

نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح بیش از ۸۰ ماده داشت که وقت بسیاری را از کمیسیون کشاورزی و مجلس گرفت اما موارد بسیار خوبی در آن به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه تغییر قوانین منابع طبیعی و آبخیزداری در تسریع برنامه های این بخش نقش موثری دارد، اظهار داشت: با تصویب این قانون ضوابط مشکلی که در این زمینه وجود داشت کنار گذاشته شد و برای حفاظت از منابع طبیعی کشور مواد قانونی مناسب تری به تصویب رسید.

این نماینده مجلس هشتم با بیان اینکه در سال ۹۰ کمیسیون کشاورزی جلسات متعددی با وزرای جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و تشکل ها و تعاونی های بخش کشاورزی داشت، گفت: در این جلسات موضوعاتی مانند حذف و کاهش واردات محصولات کشاورزی و دامی، قیمت شیر و جلوگیری از واردات شیر خشک، کشت محصولات استراتژیک مورد بررسی قرار گرفت.

فرهمند تصریح کرد: طرح انتزاع وظایف بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت موضوع دیگری بود که در کمیسیون کشاورزی به تصویب رسید و در صحن علنی مجلس نیز مطرح شد.

وی تاکید کرد: اجرای این قانون می تواند نقش موثری در نابسامانی های بازار محصولات کشاورزی و دامی داشته باشد.

این نماینده مجلس هشتم با بیان اینکه در زمان باقی مانده از این مجلس باید کارهای بیشتری در کمیسیون کشاورزی انجام شود، گفت: تقویت تعاونی های کشاورزی، تنظیم بازار، بازاریابی، صادرات محصولات، یکپارچه سازی اراضی، صرفه جویی در مصرف آب، تولید محصولات استراتژیک از جمله چالش های بخش کشاورزی است که باید رفع شود.

فرهمند با تاکید بر اینکه کمیسیون کشاورزی از بسیاری چالش ها و اتفاقات ناگوار در بخش کشاورزی جلوگیری کرد، افزود: عملکرد این کمیسیون تاثیر بسیار زیادی در پویایی بخش کشاورزی داشت.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به این پرسش که چه نمره ای را به عملکرد این کمیسیون در سال ۹۰ می دهد، اظهار داشت: به عملکرد کمیسیون کشاورزی در سالی که گذشت نمره ۱۷ می دهم./

منبع:خانه ملت

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا