نماینده 5 شهرستان استان یزد در خصوص انتقادات مطرح شده در مورد حوزه انتخابیه بافق» گفت: اعتقاد دارم بی عدالت ترین حوزه انتخابیه در کل کشور حوزه انتخابیه این پنج شهرستان؛ مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد است و این موضوع رابنده به شدت پیگیری کردم و در ابتدای کار دراوایل سال 89 با معاون سیاسی وزیرکشور جلسه ای داشتم و نامه ای هم کتبی نوشتم

نماینده ابرکوه،بافق، بهاباد،خاتم و مهریز در مجلس، ولادت حضرت زینب(س)به مردم استان یزد و همچنین روز پرستار را به این قشر پرتلاش در راستای بهداشت و سلامت جامعه تبریک گفت

.
نماینده 5 شهرستان استان یزد در خصوص انتقادات مطرح شده در مورد حوزه انتخابیه بافق» گفت: اعتقاد دارم بی عدالت ترین حوزه انتخابیه در کل کشور حوزه انتخابیه این پنج شهرستان؛ مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد است و این موضوع رابنده به شدت پیگیری کردم و در ابتدای کار دراوایل سال 89 با معاون سیاسی وزیرکشور جلسه ای داشتم و نامه ای هم کتبی نوشتم.
کاظم فرهمند خاطرنشان کرد: پیشنهادی که دادم؛ بافق و بهاباد ومهریز در یک حوزه بود که هر سه شهرستان خوهان این هستند.
وی افزود: پیشنهاد گزینه های؛اردکان ومیبدوصدوق یک حوزه ، ابرکوه تفت و خاتم در یک حوزه، همچنین برای یزد دو نماینده، را کردم ولی متاسفانه این را نپذیرفتند و در هیئت دولت نیز به تصویب نرسید، مجددا در کمیسیون شوراها باز بنده با شدت این مسئله را مطرح کردم و مقابل همه نمایندگان استان و اعضای کمیسیون شوراها اعتراض شدید کردم، که به چه دلیل شما شهرهایی که چسبیده به یزد است را کنار گذاشتید و بافق با 120 کیلومتر و بهاباد با 200 کیلومتر را انتخاب کردید که با یزد با هم باشند.
وی افزود: آنجا بیان کردم این حوزه سنخیتی با هم ندارد و فاصله هم زیاداست و مشکلات عدیده ای را نیز ممکن است در آینده در این حوزه ایجاد کند و چون این طرح در مجلس به تصویب نرسیدماالان هم موضوع را پیگیری می کنم.
فرهمند با اشاره به این نکته که تکلیف حوزه های انتخابیه در مجلس نهم مشخص می شود، گفت: اگر بنده برای مجلس نهم انتخاب شوم این قول را به مردم می دهم که حوزه دلخواه خودشان را انشا الله در مجلس نهم به تصویب برسانم.
نماینده ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم ومهریز درمجلس، در زمینه نامه نگاری برای حوزه انتخابیه، بیان کرد: نامه ای در همین زمینه مردم نوشتند که بنده به وزارت کشور منعکس کردم و یک نامه ای هم خودم نوشتم که در افق کویر منتشر شد.
وی تصریح کرد: خواسته ما همان خواسته مردم بافق و بهاباد برای حوزه جدید بوده الان هم پیگیری میکنیم تا این کارصورت گیرد.
کاظم فرهمند در مورد نظرش در خصوص استفاده از مدیران بومی در شهرستانهای حوزه انتخابیه، گفت: اعتقاد بنده بوده که اگر در شهرستان ها مدیران توانمند و متخصص بومی استفاده شود مگر مواردی خاصی که نداشته باشیم از شهرستان های دیگر استفاده کنیم.
وی تاکید کرد: مسلما اگر مدیر بومی باشد وقت بیشتری می گذارد و احساس مسئولیت بیشتری می کند و از نظر هزینه هم برای دولت اقتصادی تر است.
وی یادآورشد:در این زمینه هم پیگیری خواهم کرد حتی المکان مدیران، از افراد متخصص،متعهد و شایسته که در شهرستان ها هستندانتخاب شوند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا