آغازعملیات خط انتقال گاز از یزد به بافق و بهاباد


بافق "علی عبداللهی خبرنگاریزدفردا:صبح امروز؛عملیات خط انتقال گاز از یزد به بافق و بهاباد آغاز شد


پس سالها انتظار و پیگیری های انجام شده توسط مسئولین شهرستان های بافق و بهاباد و استان یزد عملیات خط انتقال گاز از یزد به این دو شهر آغاز شد.


صبح امروز طی مراسمی با حضور کشکولی معاون شرکت گاز ایران ، پویان مدیر خطوط گاز استان ، حیدراصفهانی مدیر شرکت برنامه ریزی و توسعه گاز کشور ، شیخ بهایی مدیریت گازرسانی کشور ، فرهمند نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی،استاندار ، مدیرعامل شرکت گاز استان یزد، امام جمعه و فرماندار و جمعی از مسئولان ادارات و مردم شهرستان بافق، عملیات خط انتقال گاز از یزد به شهرستانهای بافق و بهاباد آغاز شد.

در حالی کلنگ عملیات گاز شهری بافق به زمین می‌خورد که سال‌هاست مردم این شهرستان در انتظار تحقق قول‌های مسئولان در این زمینه هستند و گازرسانی به بافق از خواسته‌های دیرینه و به‌حق مردم این شهرستان است.


گازرسانی به شهرستان بافق از جمله مصوبات دور اول سفرهای استانی هیئت دولت به استان یزد است که در اسفندماه ۱۳۸۵ به تصویب رسید که با پیگیری‌های زیادی از سوی مسئولان استانی، نماینده شهرستان و مسئولان شهرستان صورت گرفته است بر انجام پروژه سرعت بخشیده است.


به گفته مسئولین عملیات خط انتقال گاز از یزد به شهرستان بافق با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیون تومان به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر توسط شرکت ملی گاز ایران با همکاری بخش خصوصی در طول برنامه زمانبدی شده ۱۸ ماهه انجام خواهد شد.


با اجرای این پروزه بزرگ روزانه بیش از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب توسط لوله هایی به قطر ۲۴ اینج گاز از یزد به شهرستان های بافق و بهاباد انتقال داده می شود.


فاز اول شبکه داخلی گاز بافق نیز که شامل اجرای حدود ۶۰ کیلومتر خط تغذیه و توزیع، نصب ایستگاه تقلیل فشار (TBS) و یک‌هزار و ۳۰۰ علمک و تقریبا ۲هزار و ۱۰۰ خانوار بافقی را از نعمت گاز بهره‌مند می کند در حال اجرا است .


نبود گاز شهری در شهرستان بافق بزرگترین یکی از معضلات این شهرستان است که با انجام این پروزه بزرگ و انتقال گاز به شهرستان بافق نوید بخش فصل نوینی در توسعه اقتصادی و اجتماعی این شهرستان است .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا