نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس:

برنج ژست طلا به خود گرفته است

کاظم فرهمند با بیان اینکه افزایش و نوسانات قیمت سکه،طلا و ارز در ماه اخیر قیمت مواد غذایی را نیز تحت الشعاع قرار داده است، گفت: در روزهای اخیر شاهد هستیم که قیمت برنج داخلی و خارجی روز به روز افزایش می یابد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت سکه، ارز و طلا بر قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تأثیر گذاشته است، اظهار داشت: در ماه های اخیر واردات برنج نسبت به نیاز داخلی رشد چشمگیری داشته و امسال میزان تولید برنج نیز ۱۵ درصد افزایش یافته است و در چنین شرایطی معلوم نیست به چه دلیل قیمت برنج روز به روز افزایش می یابد.

نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت برنج ناشی از کمبود این محصول در کشور نیست، گفت: حدود ۳ ماه پیش این صحبت مطرح بود که تولید برنج وضعیت خوبی داشته و واردات نیز بیش از اندازه نیاز داخلی انجام شده است و بنابراین نمی توان گرانی برنج را ناشی از نبود یا کمبود این محصول در بازار دانست.

وی با بیان اینکه دولت باید با نظارت شدیدتری با خاطیان و گرانفروشان برخورد کند، تصریح کرد: برنج غذای دوم مردم محسوب می شود و افزایش قیمت آن فشار مضاعفی به مردم به ویژه اقشار کم درآمد وارد می‌کند و این موضوع به هیچ وجه به مصلحت کشور نیست.

فرهمند با تأکید بر اینکه قیمت فعلی برنج داخلی و برنج وارداتی کاذب است، افزود: متأسفانه واسطه ها و دلالان از برخی شرایط مانند افزایش قیمت سکه و ارز سوء استفاده کرده و روز به روز قیمت اقلام مورد نیاز مردم از جمله برنج را افزایش می دهند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه دولت باید اقدام عاجلی در زمینه نظارت بر بازار در روزهای پایانی سال انجام دهد، گفت: اگر جلوی افزایش قیمت برنج در ماه اسفند گرفته نشود شاهد افزایش بی رویه قیمت این محصول در سال جدید خواهیم بود./
منبع: خبرگزاری خانه ملت
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا