نایب رییس کمیسیون کشاورزی:

استخدام ناظران کشاورزی موجب هدایت کشاورزان است

کاظم فرهمند با اشاره به تصویب یک فوریت از اصلاح قانون استخدام مهندسان ناظر تولیدات کشاورزی در مجلس گفت: نبود قانون مشخص در رابطه با مهندسان ناظر کشاورزی موجب شده بود که یک وضعیت بلاتکلیفی برای این افراد به وجود بیاید.


نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: به موجب قانون استخدام مهندسان ناظر تولیدات کشاورزی، ۱۰ هزار نفر از این ناظران و همچنین مدیران عامل تعاونی‌های تولیدی به استخدام وزارت جهاد کشاورزی درمی‌آیند.


نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انجام اصلاحاتی در این قانون در کمیسیون‌های کشاورزی و اجتماعی اظهار داشت: مشکلی که ناظران داشتند این بود که سابقه کار آنها کاملا نامشخص بود، اما به موجب این قانون مقرر شد اگر ناظری در طول یک سال ۶ ماه به صورت متوالی مشغول کار بوده باشد، یک‌ سال سابقه کار برای وی محسوب شود.


وی سن ناظران کشاورزی را یکی دیگر از مشکلات موجود دانست و تصریح کرد: برخی از ناظران کشاورزی حدود ۷ تا ۸ سال مشغول کار بوده‌اند اما سن آنها موانعی را برای استخدام پیش می‌آورد که موجب این قانون مقرر شد سابقه کار این افراد از سن آنها کسر شود که از این جهت هم دغدغه‌ای برای ناظران کشاورزی وجود نداشته باشد.


فرهمند در ادامه افزود: تا پیش از تصویب این قانون برخی فکر می‌کردند که تمام افراد دارای مدرک کارشناسی می‌توانند به‌عنوان ناظر تولیدات کشاورزی به استخدام وزارت جهاد کشاورزی در بیایند، اما به موجب قانون تصویب شده فقط افرادی که دارای مدرک کارشناسی کشاورزی هستند می‌توانند کارمند وزارت جهاد کشاورزی شوند.


این نماینده مجلس هشتم موضوع بیمه را دیگر مشکل ناظران تولیدات کشاورزی دانست و گفت: برخی از ناظران از سابقه بیمه کمتری برخوردار بودند اما به موجب این قانون مقرر شد در صورتی که هزینه بیمه را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند، سابقه بیمه آنها لحاظ شود تا مشکلی برای استخدام آنها پیش نیاید.


نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اظهار داشت: به طور قطع استخدام ۱۰ هزار نفر از ناظران تولیدات کشاورزی می‌تواند منشأ اطلاع‌رسانی، هدایت و حمایت از کشاورزان باشد و این افراد می‌توانند در مراکز خدمات و مناطق دورافتاده خدمات لازم را به کشاورزان ارائه دهند./


منبع :خانه ملت

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا