آخرین وضعیت  کاندیدا های ثبت نام کننده در پنج حوزه انتخابیه استان یزد (تمام شهرستان ها )

یزدفردا :انتخابات مجلس نهم کم کم به فاز جدید خود وارد می شود

بر اساس آخرین آمار و پس از تأیید وزارت كشور ، با پایان یافتن مهلت ثبت نام در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 100 نفر در سطح پنج حوزه انتخابیه استان یزد (با احتساب طبس )كاندیدای مجلس شدند .

حوزه یزد :

به گزارش یزدفردا :  بر اساس آخرین آمار و پس از تأیید وزارت كشور ، بر اساس آخرین آمار و پس از تأیید وزارت كشور ، با پایان یافتن مهلت ثبت نام در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی38 نفر در حوزه یزد و صدوق كاندیدای مجلس شدند .
 خبر ها حکایت از تایید صلاحیت  محمد مهدی فقیه خراسانی که قبلا عدم احراز اعلام شده بود دارد .

خبر ها حکایت از حمایت  جمعی از اصولگرایان یزدی از (دکتر)   حجت الاسلام محمد رضا ابویی مهریزی مشاور روحانیون استاندار سابق یزد  دارد .

از   دکتر محمد جمال خليليان  به عنوان کاندیدای جبهه پایداری در استان نامبرده می شود .


  محمد صالح جوکار  هنوز رسما به عنوان کاندیدای اصولگرایان یزدی معرفی  نشده است و خبر ها حکایت از عدم حمایت احتمالی تعدادی از چهره های شاخص اصولگرایان از فرد خاصی در انتخابات دارد و هنوز رایزنی ها برای ماندن تنها یک نفر از چند چهره مطرح اصولگرا در حال انجام است .

شنیده ها حکایت از حمایت احتمالی چهره های شاخص اصولگرایان مرکز از  سید کاظم وزیری هامانه وزیر نفت احمدی نژاد   دارد هرچند که شایعاتی نیز برای اتصال وی به اصلاح طلبان دارد .

تشابه فامیلی حجت الاسلام وزیری نوه وزیری بزرگ که در دوره قبل از حوزه مهریز بافق و خاتم و بهاباد و ابرکوه نامزد شده بود  با   سید کاظم وزیری هامانه وزیر نفت احمدی نژاد نیز در بین کاندیدا های یزدی یکی از مواردی است که برای هردو کاندیدا در انتخابات مشکل ایجاد خواهد کرد و احتمالا باعث تعدیدل آراء هر دو خواهد شد که شنیده ها حکایت از رایزنی ها برای کناره گیری احتمالی یکی از این دو گزینه برای انتخابات مجلس نهم دارد .

دکتر میرغنی زاده بافقی هم جزو کاندیداهای ثبت نام کننده  حوزه انتخابیه یزدصدوق قرار دارد .

هنوز خبری از تایید صلاحیت دکتر  غلامرضا محمدی از حوزه یزد و صدوق  شنیده نشده است .

حوزه تفت و میبد :

به گزارش یزدفردا :  بر اساس آخرین آمار و پس از تأیید وزارت كشور ، بر اساس آخرین آمار و پس از تأیید وزارت كشور ، با پایان یافتن مهلت ثبت نام در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی18 نفر در تفت و میبد كاندیدای مجلس شدند .
از حوزه تفت و میبد نیز خبر می رسد دکتر حسین اعرافی (فرزند آیت الله اعرافی (ره) وبرادر امام جمعه میبد) و سید ناصر امامی میبدی رئیس سابق شورای شهر میبدو فرماندار سابق خاتم که به دلیل شرکت در انتخابات استعفاء داده بود  در لیست رد شدگان بودند که اعرافی موفق به اخذ مجوز حضور در عرصه انتخابات شده است وهنوز خبری مبنی بر تایید  سید ناصر امامی میبدی به گوش نمی رسد .

دکتر زهرا حیدری عضو شورای اسلامی شهریزد از چهره های شاخص زن ثبت نام کننده در این حوزه نام برده می شود .

از
حجت الاسلام والمسلمین سید جلال یحیی زاده،

حمیدرضا امینی بفروئی

دکترحسین اعرافی

سیدناصرامامی میبدی،

محمدرضا زارعي محمودآبادي

حسن دهقان تفتی

باقري نصرآبادي

کلانتر مهرجردی

حسینی کهدوئی

دهقاني محمودآبادي

حسيني رکن آبادي

حسین اولیا

محمود حاجیان

هدایتی

دکتر زهرا حیدری

نائب علی خلیلی

محمد جواد دهقانی

برشان

18 نفر ثبت نام کننده از این حوزه نام برده می شود که باید منتظر بود تا با حذف افراد تایید نشده و انصرافی لیست 18 نفره این حوزه چه ترکیبی پیدا خواهد کرد

 حوزه مهریز، خاتم، بهاباد، بافق و ابرکوه

به گزارش یزدفردا :  بر اساس آخرین آمار و پس از تأیید وزارت كشور ، بر اساس آخرین آمار و پس از تأیید وزارت كشور ، با پایان یافتن مهلت ثبت نام در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی26 نفر در حوزه مهریز، خاتم، بهاباد، بافق و ابرکوه كاندیدای مجلس شدند .

شنیده ها حکایت از تایید صلاحیت دکتر  محمدرضاابرقویی  رییس سابق دانشگاه آزاد مهریز و مدیر مسئول هفته نامه نسیم یزد   و عدم تایید  احمد صلواتی دارد.
شنیده ها از تایید صلاحیت ۱۲ نفر از ۲۶ نفر ثبت نام کننده برای رقابت کسب کرسی نمایندگی بافق و  مهریز ،ابرکوه،خاتم،بهاباد حکایت دارد .
۳ نفر رد صلاحیت،۱ نفر انصراف و ۱۰ نفر عدم احراز صلاحیت نتیجه اعلام شده از سوی هیات نظارت بر انتخابات نهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی تا کنون است.

محمد رضا صباغیان

احمد علیزاده فلاح

ذبیح ا..خواجه ای

عباس نوری

حسن حیدری پور

خانم ظریفه تیموری

6 بافقی ثبت نام کرده در این حوزه  هستند .

محمد علی حجتی

سید سعید صحافی

سید احمد ابراهیم خانی

کاظم فرهمند نماینده فعلی این حوزه

چهار فرد ثبت نام کننده از حوزه ابرکوه در این دوره از انتخابات هستند .


لازم به ذکر است کاظم فرهمند نماینده فعلی این ۵ شهرستان در مجلس نیز در جمع تایید شدگان قرار دارد .

حوزه اردکان :

به گزارش یزدفردا :  بر اساس آخرین آمار و پس از تأیید وزارت كشور ، بر اساس آخرین آمار و پس از تأیید وزارت كشور ، با پایان یافتن مهلت ثبت نام در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 5 نفر هم در حوزه اردكان كاندیدای مجلس شدند .


اردکان تنها شهری است که 5 کاندیدادای ان تایید صلاحیت شده اند .

حوزه طبس :حوزه انتخابیه طبس، فردوس، بشرویه و سرایان

به گزارش یزدفردا :  بر اساس آخرین آمار و پس از تأیید وزارت كشور ، بر اساس آخرین آمار و پس از تأیید وزارت كشور ، با پایان یافتن مهلت ثبت نام در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 5 نفر هم در حوزه اردكان كاندیدای مجلس شدند .

خبر ها حکایت از عدم تایید صلاحیت دو نفر از سیزده نفر کاندیدا ها دارد و عدد سیزده در طبس به یازده تبدیل شده و باید منتظر بود .


  شنیده ها حکایت از آن دارد که دکتر محمدجواد زنجانی طبسی و   دکترمحمدرضا امیرحسنخانی و محمدکریم عابدی ودكتر محمد علي عبدالله زاده  در بین تایید صلاحیت شدگان قرار دارد


از حسین آهنین جگر، اهل سرايان،داوود تقاضایی، اهل فردوس،محمدحسین حاجتی، اهل فردوس ،حسن علی رضایی ،مسعود سعادت امینی، اهل طبس،محمد فردوسی پور، اهل فردوس ،احمد قادری، اهل طبس،عباسعلی لطفی، اهل طبس،حجت متولی حبیبی، اهل فردوس  به عنوان 9 کاندیدای ثبت نام کننده در این حوزه نام برده می شود که باید منتظر بود تا لیست نهایی اعلام شده توسط مراجع ذیصلاح افراد تایید صلاحیت شده و منصرف نشده از حضور در عرصه رقابت های انتخابیاتی این حوزه را اعلام نمایند .

 کریم عابدی  و امیر حسنخانی سابقه نمایندگی مجلس را در کارنامه خود دارند .

از  دکتر عبدالله زاده نیز به عنوان یکی از رقبای انتخابات مجلس نهم در طبس نام می برند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا