نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان این که تشکیل کارگروه‌ها تصمیم‌گیرنده در دولت باید با حضور نمایندگان تولیدکننده صورت گیرد، گفت: تشکیل کارگروهی با عنوان اتحادیه واردکنندگان فرآورده‌های گوشتی در وزارت صنعت و تجارت بدون حضور نمایندگان تولیدکننده‌ها به ضرر تولید کننده و مصرف کننده است.


کاظم فرهمند تصریح کرد: تشکیل هر کارگروهی در دولت که واسطه‌ای میان تولیدکننده و مصرف کننده باشد به ضرر بخش تولیدی و مصرف کننده است.


نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی درباره کارگروهی که با عنوان اتحادیه واردکنندگان فرآورده‌های گوشتی در وزارت صنعت تشکیل شده است، گفت: در این کارگروه باید نمایندگان تولیدکننده مثل روئسای اتحادیه‌های دامداران و سایر اتحادیه‌های پروتئینی حضور داشته باشند.



تصمیم‌گیری بدون حضور تولیدکننده عواقب نامناسبی دارد


وی هشدار داد: اتخاذ هر تصمیمی از سوی افرادی که با تولیدکنندگان در ارتباط نیستند، ممکن است بار سنگینی بر دوش آن‌ها بگذارد و عواقب نامناسبی داشته باشد.


فرهمند ایجاد چنین تشکل‌های را موجب افزایش واسطه‌گری در بخش‌های تولیدی برشمرد و آن را موجب کمرنگ شدن ارتباط تولیدکننده و مصرف کننده خواند.



رابطه مصرف‌کننده و تولیدکننده را نزدیک کنیم


نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یادآور شد: وجود واسطه‌ها بدون در نظر گرفتن نیازهای بخش تولید در طولانی مدت تولید را کاهش می‌دهد، ضمن این که تصمیم‌گیری درباره واردات بدون هماهنگی با تولیدکننده داخلی، تولیدکننده را بی انگیزه می‌کند.


محمد موسوی مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی، از تشکیل کارگروهی با عنوان اتحادیه واردکنندگان فرآورده‌های گوشتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داده است که ضمن حذف تولیدکنندگان از چرخه تأمین و توزیع گوشت وارداتی عملاً نقش واسطه‌گر در این حوزه ایفا می‌کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا