عضو کميسيون کشاورزي مجلس: تداوم برداشت معدن چادرملو از آب بهاباد، کشاورزي منطقه را با مشکل روبه‌رو مي‌كند-مجلس نهم:231

يك عضو کميسيون کشاورزي مجلس گفت: اگر برداشت معدن چادرملو از آب بهاباد ادامه پيدا کند، کشاورزي منطقه با مشکل جدي روبه‌رو مي‌شود.

 

"كاظم فرهمند" در نشست شوراي اداري شهرستان بهاباد، تاكيد كرد: بايد مسئولان به اين شهرستان محروم در حاشيه کوير لوت، توجه بيشتري داشته باشند.

 

وي افزود: تأمين آب معدن از منابع ديگر عملي است و با توجه به خشکساليهاي اخير و افت زياد و افزايش املاح آب در منطقه، مسئولان ذيربط بايد عزم جدي براي اين کار داشته باشند.

 

فرهمند تأکيد کرد: مشکل اشتغال در معدن، آب و مالکيت چادرملو، بايد از راههاي قانوني پيگيري شود.

 

فرهمند، از بحثهاي عمده شهرستان بهاباد را، مشکل اشتغال و بيکاري جوانان عنوان کرد و افزود: بايد با رفع موانع موجود بر سر راه سرمايه‌گذاري در اين منطقه، بخشي از مشکل بيکاري جوانان را حل کرد.

 

اين نماينده مجلس در مورد اجرايي نشدن مصوبه هيئت دولت در مورد انتقال گاز به بهاباد، عنوان کرد: انتقال گاز به بافق در حال اجراست ولي انتقال گاز به بهاباد بعد از پرداخت تسهيلات انجام مي‌شود.

 

وي همچنين بر افزايش مراکز آموزش عالي در شهرستان تاكيد کرد و گفت: وجود دانشگاه آزاد اسلامي در بهاباد به تنهايي کافي نيست و بايد پيگيريهاي لازم جهت استقرار دانشگاه پيام نور هم در شهرستان انجام شود و در صورت واگذاري ساختمان، دانشگاه علمي کاربردي نيز آمادگي خود را براي استقرار در بهاباد در مدت زمان کوتاهي اعلام كرده است.

 

فرهمند در توضيح علت اجرايي نشدن مصوبه دولت در مورد احداث بيمارستان در بهاباد نيز، اظهار كرد: با پيگيريهاي صورت گرفته و طي جلسه خصوصي با وزير بهداشت، دستور اجرايي شدن اين مصوبه داده شد که با توجه به فاصله زياد شهرستان با مرکز استان يزد، پيگير هستيم استقرار بيمارستان بدون رعايت نظام سطح‌بندي انجام شود.

 

وي همچنين در مورد پرداخت بدهي يک‌ميليارد توماني به روستاي "دهنو ملااسماعيل"، از مصوبات هيئت دولت و نيز استقرار شعبه بانک ملت، قول پيگيري داد.

 

نماينده مردم شهرهاي مهريز، ابركوه، خاتم، بافق و بهاباد، در بخش ديگري از سخنانش در مورد لايحه افزايش تعداد نمايندگان استان يزد در مجلس نيز، گفت: هيچ حوزه انتخابيه ديگري نيست که پنج شهرستان يک نماينده در مجلس داشته باشند، در حالي که برخي از شهرها به تنهايي داراي يک نماينده هستند.

 

فرهمند اضافه كرد: اصلاح حوزه انتخابيه استان يزد مطابق لايحه دولت در کميسيون شوراها به تصويب رسيد ولي به دليل اين که فوريت اين لايحه در مجلس رأي نياورد، بررسي لايحه در صحن علني به زمان ديگري موکول شد و قطعاً براي انتخابات مجلس دهم اين اصلاح صورت مي‌گيرد و احتمالا در انتخابات ميان‌دوره‌اي مجلس اجرايي شود.

منبع :ایسنا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا