پس از 30 سال انتظار اهالی سبزدشت بافق  محرومترین منطقه کشور جاده گزوئیه  بازگشایی شد

یزدفردا : پس از سال‌ها انتظار و پیگیری اهالی سبزدشت و مسئولان شهرستان بافق، جاده گزوئیه بازگشایی شد.


به گزارش خبرنگار یزدفردا از بافق :نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در حاشیه بازدید و بازگشایی جاده گزوئیه به همراهی مدیرکل محیط زیست استان یزد، فرماندار و بخشدار و جمعی از مسئولان محلی شهرستان بافق در جمع مردم سبزدشت بافق با تاکید بر ضرورت توجه مسئولان به خواسته‌های مردم اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی همه مسئولان خادم مردم هستند و خدمت‌رسانی در راستای تحقق خواسته مردم در اولویت برنامه‌های مسئولان قرار دارد.
کاظم فرهمند، رضایت‌مندی مردم را در زمینه تحقق خواسته‌های آنان مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: مردم سرمایه‌های بزرگ این نظام هستند و مسئولان باید قدردان آنان باشند.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت احداث جاده گزوئیه تصریح کرد: توسعه اقتصادی و اجتماعی شهرستان بافق و روستاهای منطقه سبزدشت با احداث جاده گزوئیه رونق بیشتری خواهد گرفت و برخی از مشکلات تردد در این زمینه حل خواهد شد.
فرهمند با اشاره به پیگیری‌های مسئولان شهرستان بافق در بازگشایی این جاده افزود: مسئولان شهرستان و استان در حل این خواسته مردم از هیچ کوششی دریغ نکرده و اقدامات قانونی مهمی انجام داده‌اند.
نماینده مردم بافق و چهار شهرستان دیگر استان یزد در مجلس همچنین با اشاره به موقیعت بسیار مناسب این جاده یادآور شد: به لحاظ موقیعت جغرافیایی این جاده و ییلاقی بودن این منطقه، مردم شهرستان بافق نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.
فرهمند همکاری مردم با مسئولان در زمینه احداث جاده گزوئیه را خواستار شد و گفت: تعامل و همکاری مردم و قانونمند بودن، لازمه انجام کارهای بزرگ است که همه باید در این راستا همکاری کنند تا مسئولان بتوانند با برنامه‌ریزی مناسب، مشکلات مردم را حل کنند.
به گزارش فارس، جاده گزوئیه از خواسته‌های دیرینه مردم سبزدشت بافق است که با احداث این جاده فاصله 85 کیلومتری فعلی دهستان سبزدشت تا بافق حدود 45 کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.
همچنین این جاده از قدیم به صورت مالرو مورد استفاده قرار می‌گرفته که موقوفاتی هم برای تامین مایحتاج مسافرانی که در گذشته از این مسیر تردد می‌کردند، داشته است.
حدود 30 سال است که محیط زیست این راه را جزو منطقه حفاظت شده اعلام کرده و در حال حاضر این جاده زیرسازی و آسفالت هم نشده است.
دهستان سبزدشت در فاصله 85 کیلومتری بافق با بیش از 68 آبادی، حدود 5هزار نفر جمعیت دارد.

گفتنی است علی رغم محرومیت های فراوانی که بیش از پنجاه آبادی منطقه سبزدشت در طول این سی سال به واسطه عدم توجه به نیاز واقعی مردم متحمل شده اند مردمان این منطقه از پیشقراوالان جنگ و شهادت در هشت سال دفاع مقدس بوده اند .

تعدادی از اهالی منطقه سبزدشت با تماس های خود با خبرنگار یزدفردا در منطقه بافق مراتب امتنان خود را از دولت خدمتگزار و نماینده مردمی این منطقه و همچنین استاندار مردمی استان یزد که بعد از سی سال به خواسته به حق مردم منطقه سبزدشت جامعه عمل پوشانده اند تشکر کرده و انزجار خود را از رسانه هایی که بدون شناخت واقعیات تنها در جهت خواست افرادی نا آگاه گام برمی دارند اعلام داشته و اعلام نمودند :متاسفانه روزنامه هایی که تنها پایتخت را ایران می دانند و بدون هیچ اطلاعی از وضعیت مردم و به صرف ادعا های واهی  افرادی که منافعشان در گرو عقب ماندگی مردم محروم است اقدام به انتشار مطالب خلاف واقع می نمایند و نمی دانند که اگر حیات وحشی در ایران وجود دارد با حفظ و حراست روستائیان باقی مانده و شهر نشینان بعضا تنها حیات وحش را تفرج گاهی برای خوش گذرانی های خود می دانند .

یکی از اهالی سبزدشت در همین رابطه به خبرنگار یزدفردا گفت :احداث جاده گزوئیه تهدیدی برای یوز پلنگ ایرانی نبوده و تنها تهدیدی است برای شکارچیان حیات وحش که به دنبال منطقه ای بدون مزاحم می باشند و قطعا تردد مجدد مردم از جاده گزوئیه که قدمتی به قدمت کوه بافق داردمزاحم خوشگذرانی و شکار های غیر قانونی آنها می شود .

وی افزود :براساس اعلام معاون محیط زیست کشور 30 درصد از مناطق ایران زیستگاه یوز ایرانی است و نمی دانیم چه شده است که تنها مردم محروم ترین نقطه کشور حق استفاده از جاده خود را ندارند و باید 85 کیلومتر مسیرشان طولانی شود و هیچ سرمایه گذاری رغبت نکند که به این مناطق وارد شود .

ملاحسینی یکی دیگر از اهالی منطقه سبزدشت نیز در همین رابطه به خبرنگار یزدفردا گفت :ما از دولت کریمه جمهوری اسلامی و شخص رییس جمهور به واسطه توجه به خواست مردم محروم منطقه و استاندار بسیجی و مردمی استان به دلیل حمایت و عنایت ویژه به حق پایمال شده مردم منطقه و همچنین نماینده مردمی و مردمدار مجلس جناب مهندس فرهمند که تنها نماینده بعد از انقلاب است که بعد از انتخاب به منطقه ما رفت و آمد داشته و مشکلات مردم را به خوبی لمس می کند  تشکر داشته و حرکت زننده و دور از رسالت رسانه ای روزنامه همشهری که منتسب به آقای قالیباف است که از بودجه عمومی ارتزاق می کند محکوم می نماییم و امید واریم شهردار تهران نسبت به بررسی موضوع اقدام و مسببین توهین به مردم منطقه سبزدشت  و نماینده مردمی امان را تنبیه نماید .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا