سفر یکروزه فرهمند نماینده بافق و بهاباد  به شهرستان بهاباد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: اگر برداشت چادرملو از آب بهاباد ادامه پیدا کند کشاورزی منطقه با مشکل روبرو می شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد نماینده مردم بهاباد، بافق، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی در سفری یکروزه به بهاباد از نزدیک در جریان میزان اجرای پروژه ها و مصوبات دولت قرار گرفت.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری که در محل فرمانداری برگزار شد ضمن گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی، مردم بهاباد را مردمی متدین، ولایت مدار و با پشتکار دانست و اظهار داشت: باید مسئولین به این شهرستان محروم در حاشیه کویر لوت توجه بیشتری داشته باشند.

"کاظم فرهمند" در مورد لایحه افزایش نمایندگان استان یزد گفت: بی عدالتی که در حوزه انتخابیه استان یزد وجود دارد در هیچ حوزه انتخابیه دیگری نیست که پنج شهرستان یک نماینده داشته باشند در حالی که برخی از شهرها به تنهایی دارای یک نماینده هستند.

وی ادامه داد: اصلاح حوزه انتخابیه استان یزد مطابق لایحه دولت در کمیسیون شوراها به تصویب رسید ولی به دلیل اینکه فوریت این لایحه در مجلس رأی نیاورد بررسی لایحه در صحن علنی به زمان دیگری موکول شد و قطعا برای انتخابات مجلس دهم این اصلاح صورت می گیرد و احتمالا در انتخابات میان دوره ای مجلس اجرایی شود.

فرهمند یکی از بحث های عمده شهرستان بهاباد را مشکل اشتغال و بیکاری جوانان عنوان کرد و افزود: باید با رفع موانع موجود برای سرمایه گذاری در این منطقه بخشی از مشکل بیکاری جوانان را حل کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد اعتراضات مردم در بحث برداشت هنگفت معدن چادرملو از سفره های آب زیرزمینی بهاباد و موضوع مالکیت معدن بیان داشت: اگر برداشت چادرملو از آب بهاباد ادامه پیدا کند کشاورزی منطقه با مشکل جدی روبرو می شود.

فرهمند در جمع مسئولان شهرستان بهاباد ادامه داد: تأمین آب معدن از منابع دیگر عملی است که با توجه به خشکسالی های اخیر و افت زیاد و افزایش املاح آب در منطقه، مسئولین ذیربط باید عزم جدی برای این کار داشته باشند.

وی تأکید کرد مشکل اشتغال در معدن، آب و مالکیت چادرملو باید از طریق قانونی پیگیری شود.

نماینده مجلس در مورد عدم اجرایی شدن مصوبه دولت جهت انتقال گاز به بهاباد عنوان کرد: انتقال گاز به بافق در حال اجراست و انتقال گاز به بهاباد بعد از پرداخت تسهیلات انجام می شود.

فرهمند همچنین بر افزایش مراکز آموزش عالی در شهرستان اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در بهاباد به تنهایی کافی نیست و پیگیری لازم جهت استقرار دانشگاه پیام نور در شهرستان انجام شود و در صورت واگذاری ساختمان، دانشگاه علمی کاربردی آمادگی خود را برای استقرار در بهاباد در مدت زمان کوتاهی اعلام نموده است.

وی در توضیح اجرایی نشدن مصوبه دولت در مورد احداث بیمارستان اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته و طی جلسه خصوصی با وزیر بهداشت دستور اجرایی شدن این مصوبه با رعایت نظام سطح بندی داده شد که با توجه به فاصله زیاد شهرستان با مرکز استان، پیگیر هستیم استقرار بیمارستان بدون رعایت نظام سطح بندی انجام شود.

نماينده مردم بزرگ‌ترين و محروم‌ترين حوزه انتخابيه كشور همچنین در مورد پرداخت بدهی یک میلیارد تومانی به روستای دهنوملااسماعیل که از مصوبات هیأت دولت می باشد و نیز استقرار بانک ملت قول پیگیری داد.

در ابتدای این جلسه فرماندار بهاباد ضمن خیرمقدم به نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و تبریک سالروز حماسه عاشورایی 9 دی اظهار کرد: نهم دی ماه روز وحدت ملی در محور ولایت و روز حضور میلیونی مردم و میثاق با ولایت بود.

"محمدرضا هدائی" همچنین فرارسیدن سالروز سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان یزد در 12 دی ماه را تبریک گفت و افزود: در این سفر 720 مصوبه در استان داشتیم که 96 درصد آن به طور کامل اجرا شده است.

وی همچنین آماری از تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات ارائه داد و گفت: در حوزه انتخابیه بهاباد، بافق، مهریز، ابرکوه و خاتم تعداد 26 نفر ثبت نام نموده اند.

هدائی از آمادگی کامل ستاد انتخابات شهرستان برای برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه خبر داد و از مسئولین ادارات خواست با رعایت موازین شرعی و قانونی زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان در ادامه از نماینده مردم در مجلس خواست در ارتقاء منطقه مسئولین و مردم را بیش از پیش یاری نماید.

وی از ناتمام ماندن جاده بهاباد- دربند- نایبند و تعطیلی موقت این پروژه به دلیل عدم تأمین اعتبار اظهار تأسف کرد و از نماینده مردم در مجلس جهت اتمام این پروژه ملی که از مصوبات سفر هیأت دولت به استان می باشد، درخواست یاری نمود.

فرماندار بهاباد با اشاره به اجرایی شدن 25 کیلوتر از خط انتقال آب زاینده رود به شهرستان بهاباد که از مصوبات دور اول سفر هیأت دولت به استان می باشد، اظهار داشت: 50 کیلومتر از لوله گذاری این خط لوله هنوز اجرایی نشده و به علت عدم تأمین اعتبار لازم مراحل اجرایی این پروژه با کندی پیش می رود.

وی همچنین از عدم استقرار برخی از ادارات بعد از ارتقاء بهاباد به شهرستان ابراز تأسف نمود و بیان داشت: دو سال از شهرستان شدن بهاباد گذشته است ولی هنوز برخی ادارات مستقر نشده اند و ادارات دیگر نیز از کمبود شدید نیروی انسانی رنج می برند.

نماینده عالی دولت در شهرستان استقرار هر چه سریعتر ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اوقاف و امور خیریه که از مصوبات سفر هیأت دولت به استان می باشد و نیز ادارات ورزش و جوانان، مسکن و شهرسازی، فنی و حرفه ای و نیز پلیس راه و پلیس 10+ در شهرستان را خواستار شد.

هدائی از نبود زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری و توسعه شهرستان خبر داد و گفت: انتقال گاز و مجوز برداشت آب که از مصوبات سفر هیأت دولت به استان می باشد هنوز اجرایی نشده است و احداث پست برق صنعتی 132 کیلوولت نیز متوقف شده است.

در ادامه جلسه رؤسای ادارات به بیان مشکلات مربوط به حوزه اجرایی خود پرداختند.

فرهمند بعد از پایان جلسه شورای اداری از بخش آسفیچ بازدید نمود و در عصر همان روز در جلسه ای پیرامون بررسی راهکارهای اجرایی شهر خورشیدی در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهاباد شرکت کرد.
وی سپس از بخش مرکزی و روستای احمدآباد بازدید کرد و در جلسه ای که با حضور معتمدین محل در شورای اسلامی شهر بهاباد تشکیل شده بود، شرکت نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا