نماینده مردم 5 شهرستان استان یزد گفت: تشکیل اتاق فکر نیاز اساسی امروز تعاونی های فراگیربرای ایجاد اشتغال پایدار است.

  کاظم فرهمند در همایش همایش بزرگ اشتغال، کارآفرینی و تعاونی فراگیر در محل مصلای ابرکوه اظهار داشت:انتظار داریم که تعاونی ها با نیاز سنجی واقعی به کار بپردازند و با درس گرفتن از کار دیگر تعاونی ها در گذشته در این عرصه وارد شوند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود:دولت و مجلس حمایت بسیار خوبی از بخش تعاون دارند که همین مسئله و همچنین سیاست های ابلاغی اصل 44 باید به مایه های امید کارآفرینان تبدیل شود.

وی با اشاره به این مسئله که تعاونی های فراگیر می توانند در تمام عرصه ها وارد شوند افزود:یکی از این بخش ها می تواند بخش کشاورزی باشد و افزایش 1000 میلیارد تومانی اعتبار صندوق حمایت از بخش کشاورزی نیز در این راستا ارزیابی می شود.

کاظم فرهمند با بیان برخی از موانع در مسیر کارآفرینی یادآور شد:یکی از این موانع قوانین دست و پاگیر اداری است که مانع پیشرفت کار است و باید راهکارهائی برای آن اندیشیده شود.

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=43047_f.jpg

فرهمند افزود:یکی دیگر از مشکلات و چالش های پیش رو در شهرستان ها افزایش طرح های ناموفق است که انگیزه را در کارآفرینان از بین می برد .

وی خطاب به حاضرین تأکید کرد: اگر طرح های ارائه شده با توجیه و در عمل موفق باشد علاوه بر کارآفرینی برای اعضاء خود، برای دیگرانی که قصد وارد شدن در این عرصه را دارند نیز انگیزه ایجاد کرده اید.

فرهمند در مورد راهکار پیشنهادی خود برای موفقیت در تشکیل تعاونی های فراگیر اظهار داشت:تشکیل اتاق فکر در زمینه های مختلف و استفاده از نظرات کارشناسان و افراد خبره باید به عنوان یک راهکار اساسی مد نظر قرار گیرد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا