همایش بزرگ اشتغال،کارآفرینی و توسعه اشتغال در شهرستان ابرکوه با استقبال روبرو شد

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی یزد در همایش بزرگ اشتغال، کارآفرینی و تعاونی فراگیر در محل مصلای ابرکوه اظهار داشت:اگر افراد اهل نظر و عمل با خوشفکری و برنامه در حیطه تعاونی ها وارد شوند نتائج بسیار خوبی را شاهد خواهیم بود  و گرنه باید شکست باشیم.

امرالله فلاح زاده افزود:تعاونی ها از عوامل اصلی توسعه عدالت اجتماعی در جامعه هستند و باید در راستای سیاست های اصل 44 در جامعه به ایفای نقش بپردازند.

وی همچنین از مردم خواست که در این عرصه تمامی داشته های خود را به کار گیرند.

فلاح زاده همچنین تجربه ایجاد تعاونی فراگیر در بسیاری از کشورها را نیز مثبت ارزیابی کرد.

نماینده مردم 5 شهرستان استان یزد نیز در این همایش اظهار داشت:انتظار داریم که تعاونی ها نیازهای واقعی را بشناسند و با این نیاز سنجی وارد بازار کار شوند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به حمایت های خوب دولت و مجلس از بخش تعاون افزود:این سیاست ها پشتوانه کار در این واحدها هستند و شما باید از این پتانسیل ها نهایت استفاده کنید.

کاظم فرهمند همچنین به بیان برخی از مشکلات در حیطه کارآفرینی و از جمله مقررات دست و پاگیر اداری و افزایش طرح های شکست خورده در شهرستان ها پرداخت و لزوم ایجاد راهکارهای لازم برای غلبه بر این مشکلات را یکی از نیازهای اساسی توسعه اشتغال در کشور دانست.

فرماندار ابرکوه نیز اظهار داشت:تعاون یکی از راه های تحقق جهاد اقتصادی و جهاد اقتصادی تبلور و جمال جامعه اسلامی است و همگان وظیفه دارند که برای پیروزی در این جنگ تلاش کنند.

 http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=43035_tasvir%20t.jpg

اسماعیل برزگرزاده افزود:یکی از راه های بسیار موثر پیشرفت اقتصادی تعاون و همکاری است و شرع مقدس نیز بر این مسئله تأکید کرده است.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی ابرکوه نیز در این همایش با بیان اینکه هدف این جلسه تشکیل تعاونی فراگیر است اظهار داشت:در راستای این هدف باید کسانی خود را وارد کار کنند که بتوانند متعهدانه بکوشند

ناصر زارع افزود: اعضاء تعاونی ها نیز باید با بصیرت و شناخت قابلیت های افراد ، کسانی را در عرصه های این تعاونی ها وارد کنند که بتوانند باعث ایجاد کارآفرینی پایدار در شهرستان شوند.

وی یادآور شد: قبل از این تعاونی، تعاونی فراگیر بانوان نیز تشکیل شده است و امیدواریم با توجه به تنوع فعالیت هائی که می تواند در عرصه تعاونی ها دیده شود روزبروز شاهد پویائی تعاونی ها و گرفتن سهم خود در عرصه اقتصاد ایران اسلامی باشیم.

در پایان جلسه نیز برای تعیین هیئت مدیره و بازرسان تعاونی فرگیر شهرستان، رأی گیری به عمل آمد.

استقبال مردم از این همایش به حدی بود که سالن بزرگ مصلای شهرستان مملو از جمعیت بود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا