کاظم فرهمند: قوانین دست و پاگیر مانع اجرای برخی پروژه‌هاست

کاظم فرهمند در مراسم آغاز پروژه گازرسانی شبکه داخلی بافق با قدردانی از دست‌اندرکاران و مسئولان شهرستان بافق در تحقق موضوع گاز بافق به بیان دلایل تاخیر در این پروژه پرداخت و اظهار داشت: حجم بالای عملیات این پروژه از لحاظ فاصله با مرکز استان و تعلل در برخی از پیگیری‌ها از عوامل تاخیر در پروژه گازرسانی بافق بوده است.

وی با اشاره به برخی موانع اداری غیرضروری در اجرای پروژه‌های ملی یادآور شد: وجود بروکراسی اداری و برخی از قوانین دست و پاگیر اداری مانع از اجرای برخی از پروژه‌ها در کشور است که هیچ کدام از این قوانین به صلاح جامعه نیست.


نمایند مردم بافق در مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه در مسیر اجرای برخی از پروژه‌ها ضوابط و قوانینی وجود دارد که گاهی هیچ نیازی به اجرای آن قانون نیست و وجود این قبیل مسائل در اجرای به موقع طرح‌ها خلل وارد کرده است.


فرهمند بر ضرورت اصلاح برخی از قوانین اداری در کشور تاکید کرد و گفت: از مسئولان اجرایی انتظار می‌رود در بخش‌های مختلف برای ساده‌تر کردن این بروکراسی اقدامات لازم را انجام دهند و تا با اجرای به موقع طرح‌ها از نارضایتی‌های شهروندان جلوگیری شود.


وی حذف برخی از قوانین و ضوابط غیرضروری در اجرای پروژه‌ها را خواستار شد و عنوان کرد: مسئولان مربوطه با ارائه طرح یا لایحه‌ای در این راستا به مجلس شوراس اسلامی و تصویب آن زمینه تسریع در انجام پروژه‌ها را فراهم کنند.


نماینده مردم بافق در مجلس از حضور باشکوه مردم استان به ویژه مردم شهرستان بافق در مراسم‌های عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ایام محرم‌الحرام تقدیر و تشکر کرد و افزود: این حضور نشانگر تدین و ولایت‌مداری مردم استان به ویژه مردم شهرستان بافق است.


وی در مورد راه‌اندازی کارخانه فولاد بافق نیز اظهار داشت: مجموعه فولاد بافق به بخش خصوصی واگذار شده و با جلساتی که با مسئولان شهرستان و معاونت وزارت معادن و تجارت انجام گرفته امیداواریم به زودی شاهد آغاز اجرای این طرح عظیم اقتصادی در شهرستان بافق باشیم.


فرهمند به مسائل موجود در عدم اجرای طرح فولاد بافق اشاره کرد و افزود: وجود یک سری مسائل حقوقی در این رابطه باعث تاخیر در اجرای این طرح شده است.


نماینده مردم بافق خاطرنشان کرد: با وجود انتظاری که داشتیم و با توجه به ورود سرمایه‌گذار جدید در این طرح، اجرای این پروژه با کندی روبرو است که این موجب نارضایتی مردم و مسئولان شهرستان شده است.


وی اظهار امیدواری کرد: با پیگیری‌های بیشتر و رفع مشکل حقوقی که بر سر راه فولاد بافق قرار گرفته این امر تحقق یابد.


فرهمند همچنین استعداد بالای شهرستان بافق را در زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی یادآور شد و خاطرنشان کرد: با اجرای طرح‌های صنعتی و معدنی در شهرستان بافق زمینه ایجاد اشتغال در این شهرستان فراهم می‌شود.


نماینده مردم بافق افزود: اجرای طرح فولاد بافق که کلیه مواد اولیه آن در کنار کارخانه تولید می‌شود در شکوفایی اقتصادی و ایجاد اشتغال در این شهرستان نقش موثری ایفا می‌کند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا