کاظم فرهمند:

واردات و صادرات باید به متولی امر تولید واگذار شود

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: طرح انتزاع وظایف کشاورزی (واردات و صادرات) از وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از کارشناسی بیشتر و اصلاح و حذف برخی از بخشها، بار دیگر در سه ماهه آینده در صحن علنی مطرح می‌شود تا پس از بررسی به تصویب رسد.

کاظم فرهمند ددرباره طرح انتزاع وظایف کشاورزی (واردات و صادرات) از وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: واردات برخی از محصولات کشاورزی آسیب زیادی به تولیدکنندگان، کشاورزان و دامداران وارد می‌سازد، اگر بخشهای واردات و صادرات به وزارت جهاد کشاورزی، متولی امر تولید واگذار نشود صدمات زیادی متوجه آنها خواهد بود.

نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به واردات برنج، مرکبات، انواع میوه، شکر و پنبه گفت: واردات متعدد به کشور در ۸ سال اخیر تولیدات داخل را با مشکل روبرو کرده است، برای مثال به دلیل واردات بی‌رویه پنبه و شکر سطح زیرکشت آن به یک چهارم کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: علیرغم تصویب قانونی، مبنی بر اینکه واردات با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی انجام شود، همچنان با بی‌اعتنایی نسبت به این قانون واردات ادامه دارد.

فرهمند با بیان اینکه متاسفانه این طرح روز ۲۷ آذر در صحن علنی رأی نیاورد و برای سه ماه مسکوت ماند گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمان رأی اعتماد خود، جداسازی بخشهای واردات و صادرات محصولات کشاورزی از وزارت بازرگانی را جزئی از برنامه‌های خود عنوان کرد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با تاکید بر اینکه مسکوت ماندن این طرح به مدت سه ماه لطمات جبران‌ناپذیری وارد نمی‌کند تصریح کرد: این طرح با کارشناسی بیشتر و حذف و اصلاح برخی از بخشهای آن، در صحن مطرح می‌شود تا پس از بررسی به تصویب برسد./

منبع:خانه ملت

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا