یزدفردا:نماینده مردم5 شهرستان استان یزد در مجلس شورای اسلامی شکار هواپیمای جاسوسی آمریکا را شکست بزرگ آمریکا دانست و گفت: توانمندی ایران در جنگ الکترونیک بی‌بدیل است.

کاظم فرهمند در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۳ آذر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود گفت: امروز شعار الله‌اکبر و اسلام‌خواهی آزادگان در دنیا طنین‌انداز شده است و به خون به ناحق ریخته شده هزاران شهید مسلمان در عراق، لبنان و فلسطین دست از خدا بی‌خبران را یکی پس از دیگری قطع می‌کند.

نماینده مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی شکار هواپیمای جاسوسی را شکست بزرگ و جبران‌ناپذیری برای دولت آمریکا توصیف و تصریح کرد: این حادثه توان عظیم ایران را در جنگ الکترونیک ثابت می‌کند و نشان از ناتوانی مدرن‌ترین سیستم‌های اطلاعات و سامانه‌های راداری در مقابل قدرت ایران دارد.

فرهمند با انتقاد از عدم پرداخت سهم تولید در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: هزینه‌های تولید بخش کشاورزی به خاطر افزایش قیمت حامل‌های انرژی، کاهش تولید را به دنبال داشته است و تداوم این موضوع و عدم اختصاص بسته‌های حمایتی ضرر جبران‌ناپذیری را به بخش تولید وارد می‌کند.

وی ادامه داد: متاسفانه تولید‌کنندگان ما به دلیل عدم برنامه‌ریزی و حمایت دولت درخصوص بسته‌های حمایتی در بدترین شرایط به‌سر می‌برند و این امر از هم‌پاشیدگی بخش تولید را به همراه دارد.

فرهمند با تاکید بر لزوم توجه به تولید گندم گفت: در دو دهه اخیر فعالیت‌های زیادی در جهت افزایش تولید گندم انجام گرفته و امروز تولید این محصول استراتژیک به لطف خداوند، توجه دولت و همت کشاورزان به خودکفایی رسیده است، اما متاسفانه به علت پایین‌بودن قیمت گندم نسبت به هزینه‌های تولید آن مشکلات زیادی به‌وجود آمده است.

وی افزود: کاهش یارانه‌های  شیمیایی از ۱۲۰ میلیارد تومان به ۶۰ میلیارد تومان و کاهش یارانه کود شیمیایی از ۶۰ میلیارد به ۲۰ میلیارد در سال جاری تولید این محصول استراتژیک را به خطر انداخته است که نیازمند پیگیری جدی است.

فرهمند خواستار دوبانده شدن جاده ابرکوه- یزد از وزیر راه شد و گفت: احداث این جاده نزدیک به ۲۰ سال است که شروع شده و در حال حاضر حوادث زیادی براساس تراکم خودروها و نامناسب بودن جاده اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: احداث جاده‌های ارتباطی شهرهای استان یزد با سایر نقاط الزامی است.

وی خواهان احداث بیمارستان شهرستان بهاباد و تجهیز بیمارستان‌های بافق، ابرکوه و مهریز از وزیر بهداشت و درمان شد و افزود: اعزام پزشک متخصص به بیمارستان و شبانه‌روزی کردن درمانگاه شهرستان ابرقو را از وزیر بهداشت و درمان خواستاریم.

عضو کمیسیون کشاورزی تسریح در پروژه گازرسانی شهرستان بافق و بهاباد را از وزیر نفت خواست و افزود: گازرسانی در دهستان بهادران و تنگه‌چران، چاهک و روستاهای شهرستان خاتم و تسریع در گازرسانی به بخش بهمن ابرکوه را درخواست می‌کنم.

فرهمند خواستار رسیدگی به مشکل آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان پیش‌دبستانی و مربیان بهداشت و معلمان شرکتی از وزیر آموزش و پرورش شد و گفت: اختصاص اعتبار برای بازسازی و مرمت مدارس در مناطق محروم و ایجاد دبیرستان دخترانه در شهرستان مهریز ضروری است.

وی افزود: راه‌اندازی اینترنت پرسرعت در روستاهای حوزه انتخابیه انتظار ما از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

فرهمند ارجاع ماده ۳۲ و ۳۳ قانون واگذاری فعالیت‌های حمل‌ونقل کالا، بار و مسافر در محدوده شهرها به شهرداری‌ها را از رئیس جمهور خواستار شد و افزود: خواهشمندیم رئیس جمهور دستور عدم مداخله و موازی‌کاری توسط دستگاه‌های دیگر را داریم.

وی ادامه داد: از رئیس جمهور خواستاریم دستور ارائه راهکار مناسب جهت ایجاد اشتغال جوانان جویای کار و حذف بروکراسی اداری و تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال را صادر نماید.

فرهمند با تاکید بر لزوم توجه به بیمه کشاورزان گفت: بیمه روستایی به هیچ وجه جوابگوی قشر زحمتکش کشاورز نیست، لذا سازمان تامین اجتماعی باید در این خصوص چاره‌سازی کند و نگرانی این قشر را برطرف نماید.

وی خواستار تسریع در احداث سالن‌های ورزش و استخر شنا در حوزه انتخابیه و راه‌اندازی سریع فولاد بافق و حل مشکل حقوقی آن توسط وزیر صنعت و معدن شد.


 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا