با حضور نماینده مجلس و مسئولان محلی مشکلات روستای حسین اباد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، بخشدار بخش بهمن و چند تن از مسئولان شهرستان مسائل و مشکلات روستای حسین اباد از توابع بخش بهمن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

طولانی شدن گازرسانی به این روستا و مشکلات فرسوده بودن لوله های آب آشامیدنی از جمله موارد مطرح شده بود.

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=42627_hosinabad.jpg

مشکلات مالی برای جابجائی چاه کشاورزی که مجوز آن اخذ ولی بواسطه عدم توانائی مردم روستا و علیرغم کمبود آب حفر چاه جدید و تجهیز آن ممکن نیست، از دیگر مسائل مطرح شده در این دیدار بود.

توجه به پارک نا تمام روستا به عنوان تنها مکان تفریحی حسین اباد نیز از دیگر درخواست ها بود.

نداشتن خانه بهداشت نیز به عنوان یکی از مشکلات روستا از جمله دیگر موارد مطرح شده بود.

به گفته مردم،مشترک بودن خانه بهداشت دو روستای حسین اباد و اسد آباد با توجه به فاصله یک کیلومتری و نا گزیر بودن از تردد در جاده اصلی برای رسیدن به خانه بهداشت، مشکلات بسیاری را به خصوص برای زنان،کودکان و سالمندان ایجاد کرده است و تا به حال نیز چند نفر جان خود را در این جاده از دست داده اند.

یکی از روستائیان افزود: علیرغم قول مدیر سابق شبکه بهداشت و درمان ابرکوه مبنی بر مراجعه بهورزان به این روستاو علیرغم آماده بودن ساختمان مورد نیاز، این قول هنوز عملی نشده است.

نداشتن روحانی ثابت علیرغم داشتن خانه عالم،کمبود اعتبار مسجد ،کمبود کود شیمیائی وعدم آنتن دهی مناسب تلفن همراه اول ،از جمله دیگر موارد مطرح شده در این دیدار بود.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه نیز در این دیدار به پاسخگوئی به برخی از موارد مرتبط با حیطه کاری خود پرداخت.

محمد علی حاتمی زاده در مورد مشکلات تجهیز چاه کشاورزی متعلق به تعاونی روستا که تمامی مردم در آن سهیم هستند اظهار داشت:تنها در صورت تخصیص اعتبارات خشکسالی قادر به کمک هستیم و امیدوار هستیم که با این اعتبار بخشی از مشکلات کاهش پیدا کند.

وی در مورد مشکلات کمبود کود شیمیائی نیز افزود: این مشکل یک مشکل کشوری است ولی جهاد کشاورزی شهرستان تمام تلاش خود را برای رفع کمبودها به کار می گیرد.

بخشدار بخش بهمن نیز اظهار داشت:کار گازرسانی به روستا نیز از چند روز دیگر آغاز می شود و با گازرسانی به این چند روستای مجاور، کار گازرسانی در شهرستان به اتمام می رسد.

وی افزود: امیدواریم با اجراء طرح هادی روستا که به تازگی تصویب شده است بخشی از مشکلات مرتفع شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت:250 میلیارد تومان در سطح کشور از اعتبارات دولت به آبرسانی روستائی اختصاص یافته است.

کاظم فرهمند افزود: در دیدار با مدیر کل آب و فاضلاب روستائی، مشکل فرسودگی لوله های آب اشامیدنی حسین آباد و دیگر روستاهای حوزه انتخابیه مطرح و ایشان در جهت رفع این مشکل قول مساعد داد.

وی با اشاره به اختصاص اعتبارات به خشکسالی در استان یزد و همچنین سهم کشاورزی از این اعتبارات، آن را گامی مثبت اما ناکافی ذکر کرد که تنها پاسخگوی میزان کمی از مشکلات است.

فرهمند افزود: با قانون های مصوب شده در چند سال گذشته شاهد تحول عظیمی در بخش کشاورزی بوده ایم.

وی یادآور شد :تغییر قانون مرتبط به دامداری،تغییر قانون 50 ساله منابع طبیعی و قانون بهره وری کشاورزی از جمله قانون های بسیار خوب در این حیطه است.

فرهمند افزود: افزایش اعتبارات خشکسالی در استان یزد با توجه به حضور مسئولان کشوری با وجود 15 سال خشکسالی ، توجه ویزه به صندوق بیمه کشاورزی و افزایش اعتبارات بانک کشاورزی نیز از دیگر اقداماتی است که می تواند کاهش عوارض خشکسالی را به دنبال داشته باشد.

در این دیدار همچنین برخی از مشکلات نیز توسط نماینده مردم و همچنین بخشدار بهمن به صورت تلفنی پیگیری شد که از جمله آن ها می توان به مشکلات گازرسانی به روستا و مشکل خانه بهداشت اشاره کرد که جواب های مثبت مسئولان برای رفع این مشکلات باعث خرسندی روستائیان شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا