ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:مردم ابرکوه در دیدار با کاظم فرهمند نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی انتقاد شدید خود را از عدم تحقق وعده های مدیریت درمان تأمین اجتماعی یزد اظهار داشتند.

مردم: مسئولان درمان تأمین اجتماعی یزد پاسخ دهند

کاظم فرهمند که به درخواست بیمه شدگان تأمین اجتماعی ابرکوه در تنها مطب پزشک معین تأمین اجتماعی ابرکوه حاضر شده بود شاهد انتقادات شدید مردم از مسئولان درمان تأمین اجتماعی یزد بود.

مردم در این دیدار  با بیان این مطلب که چرا 25000 هزار بیمه شده تأمین اجتماعی از حداقل امکانات بهره می برند خواستار پاسخگوئی مسئولان درمانی تأمین اجتماعی استان یزد شدند.

یک خانم بیمار روستائی گفت:برای استفاده از تنها مطب پزشک عمومی تأمین اجتماعی در ابرکوه 25 کیلومتر را طی کرده ام و نتوانسته ام برای امروز نوبت بگیرم و باید دوباره این مسیر را برگردم و فردا مجددا مراجعه کنم.

فلاح زاده یکی دیگر از مراجعین گفت: ازدحام بیماران در این مطب به حدی است که اگر 6 صبح نیز اعلام شود که مطب باز است مردم در پشت درب منتظر می مانند.

یکی دیگر از حاضرین نیز با بیان اینکه شنیده ام روزانه حدود 100 نفر به این مکان مراجعه می کنند افزود:آیا حق این مردم که در تمامی صحنه های انقلاب حضور داشته اند این است؟

یکی دیگر از حاضرین نیز اظهار داشت: علت مراجعه مردم به این مطب که تنها دارای یک پزشک است مشکلات مالی عموم بیمه شدگان است که در این شهرستان به تمام معنا محروم زندگی می کنند.

وی یادآور شد: چندین سال است که زمزمه ایجاد درمانگاه تأمین اجتماعی در ابرکوه به گوش می رسد ولی هنوز عملی نشده است.

یکی دیگر از خانم های حاضر در محل نیز چنین استنباط کرد که چون مسئولان در شهرهای بزرگ هیچ مشکلی از لحاظ درمان ندارند مشکلات مردم این شهرستان را درک نمی کنند و بهترین راه برای آشنائی آنان با این مصائب انتقال محل خدمتی آنان برای مدتی کوتاه به شهرستان ها است.

یکی دیگر از حاضرین نیز گفت: در حالی که در استان یزد برخی ها به ناحق همه چیز را متعلق به ابرکوه می دانند ما از داشتن حداقل امکانات درمانی محروم هستیم .

 اخبار منتشره در طی سال جاری در مورد درمانگاه تأمین اجتماعی در ابرکوه .

نماینده مجلس در خرداد ماه 90:درمانگاه تأمین اجتماعی ابرکوه راه اندازی می شود

 نماینده مردم شهرستان در خرداد ماه سال جاری در گفتگو با رسانه های جمعی و در خبری که رسانه ها تیتر درمانگاه تامین اجتماعی ابرکوه راه اندازی می شود   را برای آن در نظر گرفته بودند با اظهار امیدواری برای راه اندازی این درمانگاه اظهار کرده بود:در مورد راه اندازی درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان ابرکوه با 25 هزار عضو، پیگیری های بسیاری در سالهای قبل صورت پذیرفته بود.

وی افزود: پیش از این و به دنبال پیگیریهای صورت گرفته از طرف این سازمان، با شرط واگذاری ساختمان، تامین نیروهای مورد نیاز و تقبل هزینه پنج ساله از طرف شهرستان، با راه اندازی این درمانگاه موافقت شده بود.

به گفته فرهمند، با توجه به اینکه این امر برای شهرستان مقدور نبود، در دیدارقبلی با وزیر رفاه و با دستور وی، موضوع به هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی ارجاع شده بود تا در صورت تصویب، این هزینه ها از طریق شرکتهای خدماتی تامین شود که این امر در هیئت مدیره مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.

فرهمند یادآور شد: بر اساس این تصمیم، شرط تامین بودجه از شروط سازمان کنار گذاشته شد و درمانگاه تامین اجتماعی ابرکوه راه اندازی می شود.

این خبر شادی را در میان بیمه شدگان این شهرستان که کمترین امکانات درمانی را در اختیار دارند و جمع زیادی از مردم شهرستان را شامل می شوند به ارمغان آورد.

 معاون درمان تأمین اجتماعی یزد:راه اندازی درمانگاه تا هفته دولت در صورت عمل به تعهدات شهرستان

معاون درمان تأمین اجتماعی استان یزد نیز در در جلسه ای که در همین ماه در محل فرمانداری برای ایجاد در مانگاه تأمین اجتماعی تشکیل شد اظهار داشت: در صورت تأمين ساختمان و تجهيزات مورد نياز که به عهده شهرستان گذاشته شده است، در آينده‌ي نزديك شاهد راه اندازی درمانگاه تامين اجتماعي ابركوه خواهیم بود.

غلامحسین دهقان، ابراز امیدواری نمود که با عمل به تعهدات شهرستان، از جمله تأمین مکان مناسب، این درمانگاه تا هفته دولت به بهره برداری برسد و بتواند خدمات خود را به بیمه شدگان ارائه نماید.

فرماندار ابرکوه: به تعهدات خود عمل می کنیم

فرماندار ابرکوه نیز در این جلسه بر اعلام آمادگی شهرستان در عمل به تعهدات خود در جهت ایجاد سریعتر این درمانگاه تأکید نمود.

اسماعیل برزگرزاده با بیان این مسئله که راه اندازی درمانگاه تأمین اجتماعی حق مردم شهرستان و خواسته ای است که چندین سال مورد پیگیری بوده است، از فراهم شدن زمینه ایجاد این درمانگاه اظهار رضایت نمود و از اعلام آمادگی شهرستان در جهت عمل به تعهداتی که در این زمینه به عهده گرفته است نیز خبر داد.

برزگرزاده تأکید نمود: در راستای انجام اینکار، به تمام وظائفی که به عهده شهرستان گذاشته شده است عمل خواهیم نمود تا این آرزوی به حق مردم محروم ابرکوه ،هر چه زودتر تحقق یابد.

عمل به تعهدات شهرستان

یکی از خیران ابرکوه به خبرنگار ما اظهار داشت:بعد از این جلسه و بازدیدی که مسئولان درمانی تأمین اجتماعی از چند ساختمان به عمل آوردند ساختمان مد نظر آن ها در اختیار این درمانگاه قرار گرفت و تغییرات مورد نیاز تأمین اجتماعی نیز اعمال شد و حدود 3 ماه از اجاره این محل نیز می گذرد.

 حاج محمود فلاح زاده افزود: همچنین با کمک خیرین شهرستان امکانات مورد نیاز و درخواستی مسئولان تأمین اجتماعی اعم از لوازم اداری و پزشکی نیز تأمین و در محل مستقر شد و حتی تابلو درمانگاه نیز آماده شده است.

وی یادآور شد: با تمام این اقدامات هنوز خبری از راه اندازی این درمانگاه نیست.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا