ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،بخشدار بخش بهمن وجمعی از مسئولان مسائل و مشکلات روستائیان اسد آباد سفلی از بخش بهمن ابرکوه مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار و از سوی مردم مشکلات لوله و تجهیز چاه های کشاورزی یکی از اصلی ترین مشکلات روستا عنوان شد.

نبود مجتمع دامداری در روستاهای اسدآباد،حسین آباد و شهرآباد که در مجاورت همدیگر قرار گرفته اند و فاصله زیاد این روستاها از مجتمع دامداری، نیز یکی از مشکلاتی است که روستائیان را با مشقت روبرو کرده است.

به گفته کشاورزان یکی از مسائلی که کشاورزی را با مشکل مواجه کرده است مسئله کمبود کود اختصاص یافته به کشاورزان است که در کنار معضل خشکسالی یک مشکل مضاعف است.

عدم وجود امکانات ورزشی و به خصوص ورزش خواهران و مشکلات تأخیر در گازرسانی به این روستا نیز از جمله دیگر مسائل مطرح شده بود.

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=42170_%D8%A7%D8%B3%D8%AF%20%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AF%20%D8%B3%D9%81%D9%84%DB%8C.jpg

نماینده مردم 5 شهرستان استان یزد نیز اظهار داشت:امیدواریم با توجه به اینکه بارندگی ها خوبی در کشور داشته ایم استان یزد نیز مشمول این رحمت شود و گوشه ای از مشکلات کشاورزان محروم استان یزد بواسطه 15 سال خشکسالی جبران شود.

کاظم فرهمند افزود:با سفرهای متعدد مقامات استانی ذیربط و کمیسیون کشاورزی مجلس به استان یزد اعتباراتی به ستاد بحران استان اختصاص یافت که مقداری از آن به بخش کشاورزی تعلق گرفت که اگر چه کافی نیست ولی می تواند مقداری از معضلات این بخش را کاهش دهد.

وی با بیان دلائل کمبود کود کشاورزی و از جمله ثابت ماندن یارانه اختصاصی دولت و افزایش قیمت جهانی کود، از جهاد کشاورزی ابرکوه خواست که در این زمینه مساعت بیشتری شود که مسئولان جهاد کشاورزی حاضر در جلسه قول مساعدت بیشتر در این زمینه را به مردم دادند.

فرهمند در مورد گاز رسانی به این روستا نیز اظهار داشت:با توجه به اینکه گازرسانی شهرستان ابرکوه با این 3 روستا به اتمام می رسد کار گازرسانی به آن ها از بعد از عاشورای حسینی آغاز می گردد.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه نیز در مورد مشکلاتی که کشاورزان در زمینه تجهیز چاه های کشاورزی با آن روبرو هستند اظهار داشت: در زمینه تجهیز چاه ها تنها می توان از اعتبارات خشکسالی بهره گرفت .

محمد علی حاتمی زاده افزود: امیدواریم با اعتباراتی که به استان در این راستا تعلق گرفته و مقداری از آن در اختیار بخش کشاورزی در استان است و اختصاص مبالغی از این اعتبارات به شهرستان گوشه ای از این مشکل رفع شود.

بخشدار مرکزی ابرکوه نیز در این دیدار اظهار داشت: روستاهای بخش بهمن از مناطق محروم شهرستان است.

حجت محمدی افزود: با مساعت و همکاری مسئولان شهرستان و به ویژه فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیر حل این مشکلات هستیم.

وی یادآور شد : حضور مسئولان در کنار اهالی روستاها دلگرمی مردم و امیدواری و پیگیری بیشتر مسئولان محلی را در حل مشکلات به دنبال دارد.

روستای اسدآباد سفلی در بخش بهمن ابرکوه دارای 80 خانوار و 500 نفر جمعیت است .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا